top of page

הסרט "אל תשכחי אותי" - הצצה לחיים אמיתיים


Don't Forget Me - סרט קולנוע ראשון באורך מלא של הבמאי רם נהרי ("אהבה זה כואב", "ככה זה").

"אל תשכחי אותי" - דרמה קומית שחורה, מרירה ומתוקה, מעידה שבסופו של דבר צריך להיות לא נורמלי בכדי להתאהב באמת.

הפקה 2017 | אורך: 87 דקות | ישראל | שפות: עברית | תרגום: עברית

13.6.19 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

הסרט הוא קו פרודוקציה ישראלית, צרפתית, גרמנית בהפקת סרטי יפעת פרסטלניק, ורוניק זרדון, כריסטוף פטסהאוזר בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי וסרטי יונייטד קינג.

תקציר הסרט:

זהו היום הטוב ביותר בחייו של ניל, כשחבר הציע לו להצטרף ללהקת הגאראז' המצליחה שלו. זהו היום הגרוע ביותר בחייה של תום. היא מאושפזת במחלקה להפרעות אכילה, המחזור החודשי שלה הופיע מחדש, וזה אומר שהיא השמינה. בעקבות מפגש מקרי ביניהם, ניל מסייע לתום בבריחה מבית החולים, ויחד הם נמלטים ממוסדות, משפחות וציפיות חברתיות.

קרדיט: באדיבות סרטי יונייטד קינג

לדברי רם נהרי הבמאי של הסרט "אל תשכחי אותי":

"הסרט "אל תשכחי אותי" נוצר מתוך עבודה על הדמויות עם השחקנים ניתאי גבירץ ומון שביט, אותם פגשתי בסדנא לתלמידי משחק. ניל נוצר מתוך עבודה של ניתאי שחקר ולמד והביא לכיתה דמות שמבוססת על חברו הטוב, נגן טובה שקרס נפשית. תום נוצרה מתוך חקירה של מון את החוויות שעברו היא ובנות שפגשה, המתמודדות עם הפרעת אכילה. לאחר שהסדנא הסתיימה החלטנו שאנחנו רוצים להמשיך לעבוד ביחד. כך בעזרת אימפרוביזציות, חומרי מציאות ודמיון נוצר התסריט.

הסרט מתבונן בניל ותום ומספר על מלחמתם לצאת מהנידחות החברתית והנפשית שבה הם נמצאים. מלחמה זו יכולה להיראות פאתטית ואבודה מראש למתבונן מהצד, אך עבורם זו מלחמה רצינית ונואשת ביותר - מלחמה כדי להמריא מעל היום יום המדכדך שלהם.

בנוסף לעבודתי כבמאי, כבר למעלה מ-15 שנים אני מנחה סדנאות קולנוע ותיאטרון לקבוצות של פגועי נפש. ביחד הפקנו סרטים עלילתיים קצרים, סרטים דוקומנטריים, וידאו דאנס, הצגה וערב סטנד אפ, כשהיצירה עם חברים פגועי הנפש ממלאת אותי בשמחה ועניין רב. לצד נשים עם הפרעות אכילה אותן מצאנו דרך תחקיר והזמנו להשתתף בסרט, רבים מחברי אותה הקבוצה גם משתתפים בו, כשהיה לי חשוב לשלב אותם לצד שחקנים מקצועיים. לאורך השנים אני משתדל לא לדעת מה האבחנה הפסיכיאטרית של כל אחד מהמשתתפים פגועי הנפש. האבחנה הפסיכיאטרית נראית לי חשובה עבור הפסיכיאטרים לצרכי טיפול, אבל עבורי הצורך בקטלוג השיגעון שלהם אינו נחוץ. השיגעון הוא עניין נזיל בסרט. הוא מקוטלג בתוך המוסדות אבל קיים מחוץ לכותלי המוסדות, בבית המשפחה וברחובות העיר. השיגעון בסרט הוא אישי והוא גם לאומי. הוא ללא גבולות ברורים.

העשייה העלילתית שלי עד היום התמקדה בווריאציות שונות ומשונות של קומדיות רומנטיות ("אהבה זה כואב", "אמאל'ה" ו"ככה זה"). עבורי, הסרט "אל תשכחי אותי" הוא מעין קומדיה רומנטית שחורה. אני מקווה שצופי הסרט יחייכו או יצחקו מדי פעם, כי בעיניי להצחיק זה מאבק על כבוד עצמי, ולרגש בלבד זה לתבוע רחמים. אני לא מבקש שירחמו על תום וניל, אלא מבקש שיצפו בהם ללא שיפוטיות ושהמתבונן בהם ינסה להכיר ולהבין את העולם כפי שהם חווים אותו. חלומותיהם של תום וניל נידונים לכישלון, בגלל מחלתם ועקב האופן בו החברה תופסת אותם (הם לא אזרחים מועילים לחברה, כפי שהוריה של תום אומרים לה). אבל משום שאחרי הכל אני אוהב קומדיות רומנטיות, אז בכל זאת, הם יוצאים ברווח. הם הכירו אחד את השנייה".

על רם נהרי, במאי הסרט:

נולד ברמה"ש ב-1970. ביים והיה שותף לסרט הטלוויזיה "כוכב זורח מעל הלב" ולשורת סדרות מוערכות וזוכות הפרסים כגון "אהבה זה כואב", "היפשושיות", "אמאל'ה", "מקימי" ועוד. הסדרה "ככה זה" בבימויו, גרפה 4 פרסים מתוך 5 מועמדויות בטקס פרסי הטלוויזיה 2019, בין היתר על הסדרה הקומית הטובה ביותר והבמאי הקומי הטוב ביותר. היה ממקימי ערוץ המוזיקה הישראלית 24 ומנהל קריאייטיב בקשת. הרעיון לסרטו הקולנועי הראשון באורך מלא "אל תשכחי אותי", נוצר כתוצאה מפעילותו במסגרות של סדנאות דרמה לפגועי נפש ובמקביל סדנאות למשחק, אותן הוא מנחה לאורך השנים. אב ל-2.

על ניתאי גבירץ, בתפקיד "ניל" ותסריטאי הסרט:

נולד בת"א ב-1984. שיחק בתפקיד מרכזי בסרט ״כנפיים שבורות״ של ניר ברגמן, בסרטיה של רוני קידר, "ג'ו + בל" ו"סופעולם", בסדרות ״מרחק נגיעה״ "עיר מקלט" ועוד. על תפקידו הקולנועי בסרט "אל תשכחי אותי" אותו הוא כתב, זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל טורינו. כמוסיקאי כתב את פס הקול לסדרת הטלוויזיה "מקימי", הקים את הלהקה "ניתקס", היה חבר בלהקות ובהרכבים "המועדון", "The Good Band" ופעיל בסצנת האינדי הישראלית. בצעירותו שיחק כדורגל בקבוצות הילדים והנוער של הפועל ת"א ושמשון ת"א. בנם של המוזיקאי ראובן גבירץ (להקת "חלב ודבש") והעיתונאית לשעבר ומנכ"לית עמותת "אליפלט" יעל גבירץ. בן זוגה ואם בתה של טליה דור, בתם של שלומית אהרון ויובל דור מלהקת "הכל עובר חביבי", כשטליה ויובל אף הם משתתפים ב"אל תשכחי אותי".

על מון שביט, בתפקיד "תום" ושותפה לכתיבת עלילת הסרט:

נולדה בחיפה ב-1987. שיחקה בטלוויזיה בדרמה ״שטיסל״, במיני דרמה של רני בלייר "שביתה", בסדרת הנוער ״עמוק במים״, בדרמת המתח "אורים ותומים", בדרמה"שטיסל" ועוד. על תפקידה הקולנועי הראשון ב"אל תשכחי אותי" בו היא היתה שותפה לכתיבת העלילה, זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל טורינו. נשואה ואם לילדה בת 3.

צפיתי בסרט בשקיקה. הצצה על החיים האמיתיים של נערות הסובלות מהפרעות אכילה, ושל נערים פגועי נפש שחיים בהוסטל. דווקא החריגות מקרבת ביניהם, ונוטעת בהם כוח להילחם כדי לצאת מהנידחות הנפשית והחברתית שבה הם שבויים. סרט מרתק !

צילומים + טריילר - יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page