top of page

אקומקו – אוכל מוכן ש"חבל על הזמן"...


ואני אומרת... "חבל על הזמן, הסבלנות והאנרגיה הנדרשות לבישול, ואחר כך לניקיונות, במטבח הפרטי שלנו ... במקום זאת, קונים אוכל ביתי, מגוון, וטעים – ומיתפנים לבלות בחיק המשפחה, עם חברים, לעסוק בספורט, לטייל, לקרוא...

אם פעם התגאתי בבישול במו ידיי, היום אני גאה בבחירה נכונה של מקום הקנייה".

השם "אקומקו" - צירוף של שתי מילים בעירקית: "אקו" – יש, ו"מקו" – אין. המילים מבטאות את חזון המסעדה: אוכל טוב – יש! טירחה – אין! כוונת הבעלים, יאיר משיח, היא לספק אוכל איכותי בטעם ביתי, ולחסוך ללקוחות את הטירחה הכרוכה בהכנת ארוחות בכלל, וארוחות השבת בפרט.

יאיר משיח

אקומקו הוא מוסד קולינרי וותיק באור יהודה, אשר מעניק לסועדים בדיוק את מה שהם מחפשים.

מאז הקמתו, הוא משמשת כחנות וקייטרינג לאוכל ביתי מוכן. משביע אלפי סועדים, תוך שהוא מציע מגוון עצום של מאכלים מפנקים. רק להגיע ולבחור את המנות שאוהבים...

12 טבחים עומלים ימים כלילות על הכנת קייטרינג כשר, הכולל מטעמי כל העדות, תבשילים בשריים ואוכל שגורם לילדים לבקש תוספת... לצד המנות העיקריות, מחלקה שלמה מכינה את סלטי הבית המפורסמים של אקומקו.

הטבחים מתמחים בקטגוריות מזון שונות כגון: בישולים, שיפודים, קובות, דגים, סלטים ועוד...

ואם לא די בכך ... 10 עובדים כלליים, עובדים כעוזרי טבחים, חיתוכים, ניקיונות ומוכרנים בקופות.

היסטוריה על קצה המזלג...

באור יהודה, בשנת 2007, הקים יאיר משיח את אקומקו – בית אוכל למאכלים עירקיים-ביתיים.

לדברי יאיר:

"זיהיתי ביקוש לאוכל מוכן. אנשים נהיו עצלנים (אומר זאת בבדיחות הדעת). תחילה, העסקתי טבח אחד במקום קטן. בשנים הראשונות הדגש היה על מאכלים מהמטבח העירקי. ככל שהתרבו הלקוחות, התרבו גם הבקשות למאכלי עדות שונים. בעקבות כך הוספנו לתפריט אוכל פרסי, מרוקאי, בוכרי, טריפוליטאי, פולני-אשכנזי, ועוד...

לימים, הפך אקומקו ל"סופר ענק לאוכל ביתי מוכן" שמתפרש על 500 מ"ר. מעגל הלקוחות התרחב לאחר שהפרסום עבר מפה לאוזן. וכך, מחוג לקוחות נאמן של משפחות מאור יהודה, התרחב מעגל הלקוחות גם לאזור בקעת אונו. בשנים האחרונות, אקומקו מושך אליו גם לקוחות מרמת גן, גבעתיים, ראשל"צ, פתח תקוה והרצליה - המרחיקים עד לאור יהודה כדי לקחת הביתה אוכל לשבּת. חלקם מעדיפים לבצע הזמנות בטלפון. המורות שלי מבית הספר מגיעות לקנות כאן. מאחר שבלשון המעטה - לא הצטיינתי בלימודים, הן לא מאמינות שאני עומד מאחורי אימפריית אקומקו. עשיתי זאת מאחר שניחנתי כנראה בתכונות של יזם: יכולת לזהות צורכי שוק, ואומץ לקפוץ ל"בריכת מים קרים", אבל מתוך שיקול דעת.

לפני כשנה, אשתי רויטל, ובני סאם, הצטרפו לעסק. רויטל עוסקת בהנהלת חשבונות, וסאם – לאחר שסיים לימודים ושירות צבאי – עוסק בפרסום ובשיווק העסק. תפקידי לפקח על המטבח, הקופות והניקיונות. אני משקיע בכך כ-12 שעות עבודה ביום. המוטו שלי הוא שלפני הכל, חשוב שהלקוחות יהיו מרוצים.

בחירת העובדים המתאימים דורשת מספר תנאים:

ראשית – להיות "בן אדם", ורק אחר כך ידע במטבח, יכולת לתת שירות מצויין, רצינות, מחוייבות וחריצות.

באקומקו מבשלים כל הלילה. במשך היום – מתחלפים הטבחים. בנוסף ללקוחות שמגיעים לכאן, אנו מספקים מזון גם לעובדים בגופים ובמוסדות שונים כגון עיריות, מפעלים וגם לצבא.

יאיר משמאל, וחזי המנגליסט - לצד מגש בורקסים חמים ממולאים בבשר

אופים בורקסים ממולאים בשר ועוף – רק בימי ששי.

מקבלים הזמנות בטלפון. כשהלקוח מגיע - הכל ארוז ומוכן בזמן.

יש כאן מיני-מרקט למוצרים נילווים, אבל העיקר הוא האוכל המוכן.

מזון שנשאר (מעט, כי אנו יודעים להעריך כמויות) – אנו תורמים למשפחות קבועות, קשות-יום, המתגוררות באור-יהודה. בבחינת "עניי עירך קודמים". אלה אנשים לא מסוגלים לעבוד עקב מגבלות פיזיות ו/או נפשיות. הם מגיעים לכאן, לוקחים אוכל, עוברים דרך הקופה בדיסקרטיות, מברכים ב"שבת שלום" ויוצאים".

היבטתי בקירות משרדו של יאיר. הם מעוטרים בצילום של הרב יוסף חיים מבגדד – הקמע של העירקים, שהיה בסוף המאה ה-19 ובראשית המאה ה-20, מקובל, דרשן, מנהיג, ואחד הפוסקים הבולטים בקרב יהדות ארצות האסלאם. הוא כונה בשם הבן איש חי על שם ספרו.

ובנוסף...את הקירות מעטרים צילומי השחקנים של מועדון הכדורגל של אור יהודה.

לדברי יאיר: "אני יו"ר המועדון שכולל 350 צעירים (ילדים ובני נוער) ומבוגרים (הקבוצה הבוגרת). בילדותי, הייתי שחקן כדורגל. זה היה התחביב שלי. אני הספונסר של שחקני המועדון בחולצות, הזמנה לארוחות, פרסום של שלטים במגרש, שתמורתו הכספית עוברת כולה לטובת הקבוצה...כיום, בני איתי, משחק בקבוצה כחלוץ, ואני גאה בכך".

לשאלתי מה הצפי שלו בנוגע לאקומקו, עונה יאיר: "מגיעות אליי הצעות רבות לזכיינות, אבל אני זהיר. חלק מהפונים, לא מודעים להשקעה ולהקרבה האין סופית הנדרשת בעבודה במטבח. אני חושש שזכיין "יעגל פינות", ולא יספק את הטוב ביותר כפי שאני והצוות עושים כאן".

הכניסה הראשונה לאקומקו - כרוכה בתדהמה. העין מתמודדת עם שפע עצום, צבעוני וריחני, של כ-200 מאכלי עדות ועמים.

ומה בתפריט?

* סוגים רבים של חמין, כשמעל כולם מנצח החמין העירקי – המוכר בשם "טְבִּית" - ארוחת השבת הנוסטלגית שלי מימי ילדותי. זהו מעדן של עוף ואורז, בטעם גן עדן, המתבשל לילה שלם בתנור (בעבר על פתיליה), בתוספת שלל תבלינים.

* סוגים רבים של קובה

* קוסקוס, סוגים רבים של אורז ותפוחי-אדמה, פסטות, תבשילי קיטניות

* עופות בגריל, פרגיות, שניצלים

יאיר, ורן – אחראי הזמנות

* בשרים על האש, ממולאים, מוסקה, צלי, גולש, מפרום, מעיים ממולאים

* סוגים רבים של דגים, גפילטע-פיש

* ממולאים (פלפלים, מעיים)

* אוכל פרסי (אושפלו, גונדי)

* אוכל טורקי

* אוכל טריפוליטאי (מצ'ומה)

* סיני מוקפץ, תאילנדי

* פסטלים

* סלטים

* בלינצ'ס פטריות, אוכל צמחוני, ירקות

והרשימה עוד ארוכה...

הכל בהקפדה על כשרות, בהשגחת הרבנות אור יהודה.

ובנוגע לכיס... לאחר שתתמכרו לריחות ולטעמים, תגלו שהמחירים שפויים והוגנים.

מנש – מנהל החנות וההזמנות

אז בין אם ברצונכם ליהנות מארוחה ביתית טרייה וטעימה, או מקייטרינג לאירוע – מ"אקומקו" תצאו מחוייכים ומרוצים... כי האוכל כאן מוקפד, והשירות והנדיבות - הם "שם המשחק".

ימים ושעות פעילות

א' עד ה' – 09:00 עד 20:00

ו' - 07:00 עד 15:00

בימי א'-ה' בשעות 10:00 עד 17:00 פועלת מסעדה עסקית במקום בעלות 40 ש"ח כולל שתייה.

כתובת

דוד אלעזר 108, אור יהודה

(צמוד למאפיה משיח)

טל' 03-6346838

פקס 03-6344639

צילומים וסרטי וידאו: סימה להט

כתבות נוספות
bottom of page