top of page

רואים 6/6 עם אופטיקה שפי

רשת "אופטיקה שפי" - מהוותיקות בארץ, צמחה וגדלה, וכיום משרתת נאמנה למעלה מ-70,000 לקוחות מרוצים.

הרשת מונה 3 סניפים שמציגים קולקציות מבתי האופנה הגדולים והמובילים בעולם.

בין המותגים הבינלאומיים-המובילים: דיור, פראדה, גוצ'י, סאלין, דולצ'ה גבאנה, ארמני, ג'ימי צ'ו, מארק ג'ייקובס, אלכסנדר מקווין ועוד...

כמו-כן הרשת מציעה מגוון של משקפי ראייה איכותיים, במגוון עיצובים ובמחירים אטרקטיביים.

ב"אופטיקה שפי" רואים את האיכות, ונהנים מהשירות

לרשות הלקוחות עומדים צוותים מקצועיים ברמה גבוהה, וציוד בדיקה משוכלל ביותר. "שם המשחק" הוא תודעת שירות גבוהה, מקצועיות ואיכות ללא פשרות.

VISIONIX - מכשיר עזר מתוחכם, שעורך 7 בדיקות בלחיצת כפתור: לחץ תוך עיני, קטארקט, מיפוי העין, טופוגרפיה של הקרנית, קימורים של הקרנית , עובי הקרנית... כדי לאבחן וליצור את התיקון האופטימלי של הראייה.

את הרשת מובילה כיח"צ וכפרזנטורית - לימור כרסנטי

פגשתי את יצחק שפי, הבעלים, בחנות המפעל בסניף הצ'ק פוסט בחיפה.

שפי לא נח על זרי דפנה, חושב "מחוץ לקופסא" ומחפש כל הזמן דרכים יצירתיות כדי לקדם את העסק, ולעשות טוב לאנשים. לאור זאת הוא ערך סקר, בקרב למעלה מ-500 נשאלים, כדי לבחון מה חשוב ללקוחות: מקצועיות? שירות? מחיר? אופנה? ... בסקר התברר שהשירות עומד במקום הראשון, אחריו המחיר ואחריו המקצועיות.

כאשר שפי יישם את תוצאות הסקר, והדגיש את נושא השירות בפרסומות – זה לא קידם את מכירות העסק. הוא ניסה להבין את הסיבה, והגיע לתובנה שהשירות הטוב חשוב למי שחווה שירות גרוע, ומי שחווה שירות טוב – לא מוכן להתפשר על רמת השירות. לאור זאת החליט במודע, לא להתחרות במחיר הזול של מתחריו, שהוא החוזקה שלהם, אבל כן להתחרות במקצועיות ובשירות – כי אלה הן חוזקותיו.

"במלוא הצניעות", אומר שפי, "הסיבה שאני מצליח היא שאני לומד מהשגיאות שעושים המיתחרים שלי, ומיישם את התובנות שלי בשטח".

ל מ ש ל:

  • סדרן חנייה

בשל בעיית חנייה באיזור תעשייה – דואג גדעון - סדרן החנייה, לחניית רכבי הלקוחות.

  • פינת קפה

כל לקוח מכין לעצמו את הקפה שהוא אוהב, כפי שהוא רגיל בבית.

  • רכב הסעות

  • נגישות לנכים

ואם לא די בכך... שפי

  • מעסיק אנשים מוגבלים או נערי שוליים – מתוך רצון לתרום לזולת ולחברה

  • מפיק אירועים כדי לשמח את לקוחותיו, ועל הדרך... גם את עצמו.

לדברי יצחק שפי:

"אני אידאולוג. חשוב לי להסתכל בראי, יותר מאשר בארנק. אני רוצה להרוויח את כספי ביושר. המוטו שלי הוא "ניקיון כפיים" מתוך אמונה באימרה של הלל הזקן: "מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך". כך אני מתנהל בחיי האישיים והעסקיים. מוטו זה מופנם גם אצל עובדיי.

שפי מחזיק מסגרת שרובוט חתך, לאחר הזנה נכונה ומקצועית של הנתונים.

ברשתות השיווק מעניקים תגמול עבור קידום מכירות. זה יוצר מלכודת, כי העובדים ממוקדים במכירה מסיבית ואפילו אגרסיבית, ואז מוכרים כל מה שהלקוח צריך ולא צריך. באופטיקה שפי התגמול הוא במתן שירות מקצועי. אין לנו יעדי מכירה. העובדים סבלנים, והלקוחות מרוצים. הלקוחות שלנו הם "לב העסק". סביבם ניבנה העסק, ולא להיפך.

כמו כל יזם ואיש עסקים, גם אני רוצה להרוויח כסף, אבל הכסף הוא לא "גולת הכותרת" שלי, כי אני לא רכושן. לא משקיע ברכוש. מכונית מנקרת עיניים – לא חשובה לי. כל מה שאני מרוויח מעבר לצרכיי – אני משקיע בי, במשפחתי ובחיי החברה שלנו. רוצה לחיות טוב, כאן ועכשיו. האגו שלי מצומצם. אני חי פעם אחת, ורוצה ליהנות, לא על חשבון אף אחד אחר.

בעלי עסקים רוצים להחזיר את ההשקעה שלהם במהירות, כמעט מהיום למחר. זה לא מתאים לעסק מקצועי שרוצה לקוחות מרוצים ונאמנים לטווח ארוך. אם לקוח לא מרוצה, אני לא שואל אותו "למה"? אני מציע לו החזר של מלוא כספו. זה מקנה לו הרגשת בטחון. אני לא מאמין שמישהו בא לקנות משקפיים כדי להחזיר. זה יכול לקרות רק כי לא טוב לו. גם אם הלקוח לא צודק, לא אשפוט אותו, ואעדיף לוותר על העיסקה. אמנם הפסדתי ברגע מסויים, אבל מניסיוני, הוא ירצה לגמול לי טובה וימליץ עליי בפני אחרים. נהגתי כך כבר בשנת 1998, עוד לפני שנחקק החוק לביטול עיסקה. כך גם נהגתי לגבי נגישות לנכים, עוד לפני שהחוק קרם עור וגידים.

מיקום העסק חשוב ביותר. מתברר שכדי להגיע לחנות אופטיקה טובה, אנשים, בממוצע, מוכנים להשקיע 20 עד 30 דקות נסיעה מהבית. זו הסיבה שמיקמנו את הסניפים בין חיפה, הקריות, יוקנעם וטבעון".

לשאלתי "כיצד היגעת לאופטיקה", עונה שפי:

"לאופטיקה הגעתי לגמרי במקרה. למדתי תעשייה וניהול. עבדתי כמנתח מערכות. אחי עבד במפעל אופטיקה. הוא החליט לפתוח מפעל, כי רצה להחדיר ציוד מתקדם. הציע לי שותפות. היה לו הידע המקצועי, ולי – הניהולי. לפני כ-10 שנים פרש אחי, ונותרתי הבעלים היחיד.

בשנת 1979 פתחתי מפעל לעיבוד עדשות, ומכרתי לחנויות אופטיקה. בשנת 1998 פתחתי כאן מפעל, בסניף הצ'ק פוסט. עשינו הסבה מסיטונאות לקמעונאות. לפני 7-8 שנים הפסקנו לייצר, ונשארנו עם 3 חנויות אופטיקה. חנות זו היא המרכזית, ואופייה – עממי. לעומתה, בקיריית מוצקין זו "חנות בוטיק". המוצרים בה יוקרתיים, והמכירה מתבצעת בישיבה. חנות סניף מוצקין היא חנות עודפים בה נמכרות יתרות של קולקציות ומותגים, החל מ-100 ועד 300 ש"ח".

העדשות המוגמרות במדפים מאפשרות הכנת המשקפיים במקום, ובזמן אמת..

ועוד מוסיף שפי ואומר: "כדי ליצור בידול מחנויות ומרשתות אופטיקה, אני רוכש עדשות בארץ, אבל מסגרות – בעיקר מתוצרת חוץ.

באשר למחירים – בארץ אין חוקים שמגנים על הצרכן. בארה"ב למשל, רק לאחר שהמוצר נמכר במחיר מלא במשך תקופה מסויימת – ניתן לעשות מבצע. לעומת זאת בארץ, קובעים 50% הנחת מבצע, או 1+1... חדשות לבקרים משנים את המבצע כדי למקסם את המכירה.

קהל היעד שלי הוא אנשים מגיל 40 ומעלה שמהווים 70% מכלל לקוחותיי. אלה אנשים שמבינים באיכות חיים, באיכות המוצרים, וברמת השירות שהם מצפים לה".

איציק שפי ואיציק קרסנטי – מנכ"ל אופטיקה שפי

העסק קיים 39 שנים, מתוכם 36 שנה עובדים ביחד

העובדים מאחורי הדלפק – סאלי, רון

ב"אופטיקה שפי" העובדים ותיקים, מסורים, מקצועיים, ובעלי תודעת שירות גבוהה.

ולסיום... רגע לפני שנפרדתי מ-שפי והצוות, פגשתי לקוחה בשם אצילה גרשון. לדבריה:

"אני לקוחה מרוצה ונאמנה במשך 20 שנה. אני בעלת דיור מוגן "נוה הקיריה". גם הדיירים שלי מגיעים לכאן, בגלל המקצועיות, האמינות והשירות הנפלא".

סניפי אופטיקה שפי:

סניף צ'ק פוסט (חנות המפעל)

מרדכי מקלף 19, חיפה שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-19:30

יום ו' 09:00-13:30

סניף קרית מוצקין

מתחם הרב"מד - מרכז מסחרי שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-13:00, 16:00-19:30 יום ו' 09:00-13:30

סניף מוצקין כיכר העירייה החדשה שד' בן גוריון 81א' קרית מוצקין (ליד 'בית מכבי')

ואני אומרת על יצחק שפי: "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא?"

בעיניי, שפי מייצג את ארץ ישראל היפה והטובה.

שנתברך בעוד רבים כמותו, כי אז נחיה על זרי "אהבת חינם", על כל המשתמע מכך.

צילומים: סימה להט

כתבות נוספות
bottom of page