top of page

מלון דיאגילב  - "מלון צמחוני" בתל אביב עם גג תבלינים וירקות פורח

בארוע מיוחד, הושק תפריט צמחוני במלון דיאגילב, ברחוב מזא"ה 56 תל-אביב.

התפריט הצמחוני כולל ירקות שחלקם צמחו על גג המלון. בישול פשוט ולא מורכב של מנות, כאשר מימד הטריות נותן בהן את הטון.

במלון דיאגילב פועל בר-מסעדה- בית קפה, הbackstage- בניהולו של השף צבי אבישר. המקום פתוח החל משעות הבוקר עד שעות הערב ומשמש את העוברים והשבים ואת אורחי המלון.

השף צבי אבישר

לדברי אבי יפרח, בעלים של המלון:

"מאז פתיחתו של מלון דיאגילב, אנו מקיימים אורח חיים על פי תפיסה בריאותית ואיכותית. טבעי עבורנו, לעבור לתפריט צמחוני. אין יום מתאים בלוח השנה שלנו, ממנו ניתן להתחיל בדרך חדשה זו מאשר בט"ו שבט."

תל אביב נחשבת היום על פי האתר הפופולארי mother nature network כעיר הצמחונית ביותר בעולם, ובין 10 הערים המובילות בעולם מגמה זו.

מלון הבוטיק כולל סוויטות רחבות ידיים. הוא מציג אמנות, חדשנות וקיימות. שוכן במיבנה באוהאוס לשימור, כולל54 סוויטות ב 6 קומות. כל חדר מעוצב באופן שונה, ומארח מלבד את המשתכנים בו ללילה או יותר, גם עבודות אומנות רבות, ושטיחים שבטיים בעבודת יד, חלקם עתיקים מתרבויות שונות, מעין הקלטות בשתי וערב של תרבויות עתיקות.

מלון דיאגילב מושך, בשל תכניו והאווירה המיוחדת בו, לא רק תיירים מהארץ ומחו"ל, אלא גם יזמים שנהנים לשהות בו: לעבוד בחלל העבודה המשותף, לקיים פגישות עבודה, לאכול ולשתות בבר–קפה-מסעדה ביתי ונעים הנקרא BACK STAGE , לטייל בין יצירות האמנות מעשה ידיהם של אמנים מובילים בישראל ואמנים המציגים לראשונה, זה לצד זה בחדרי המלון ובשטחים הציבוריים שלו.

בקומת הגג הוקם לאחרונה גן ירק אורבני ראשון מסוגו, בגובה 30 מטר הפרוש על שטח של 500 מ"ר. בגג גדלים בעיקר ירקות ומיני עשבים ותבלינים שונים.

ממרפסת הגג נשקפים נופים של עיר וטבע, מהשומרון ועד הים וכן צמרות העצים העתיקים של תל אביב העיר הלבנה.

רננה רז בארוע ההשקה

מלון דיאגילב מצטרף למגמה הולכת וגוברת בעולם של שימוש במרחבים לא מנוצלים לטובת ייצור מזון, וכן למלונות נוספים ברחבי העולם שזיהו את הצורך של נופשים רבים לבלות במקום המגיש לאורחיו אוכל בריאותי .

בגן האורבאני-אורגאני על הגג מגדלים עגבניות שרי, צמחי תבלין שונים וירקות נוספים המשמשים את השף בהכנת המנות השונות ובמשקאות המוגשים לאורחי המלון ולאורחי המסעדה.

הגן מורכב מ-100 ערוגות עשויות ממיכלי עץ ממוחזר, וביניהם מרחבי מנוחה ופעילות, ריהוט גן, מזרני יוגה, מרחבים מוצלים ועוד.

בגן מערכת השקייה אקולוגית חדשנית וחסכונית. השתילה נעשית על מצע אורגני ודישון אורגני.

מלון דיאגילב, שוכן בבניין לשימור, ברחוב מזא"ה 56 תל אביב

כתבות נוספות
bottom of page