top of page

מסעדת "ענבה" במודיעין – "גם יפה וגם אופה"

"פנינת חן" שנשקפת לנוף מדהים

"ענבה" שוכנת בלב העיר מודיעין. היא נקראת על שם הפארק והוואדי, שהמסעדה יושבת עליהם. הפארק נקרא על שם נחל ענבה, שזרימתו מתחילה ממזרח לעיר, ואפיקו עובר במנהרה לאורך רוב התוואי שלו בפארק.

המסעדה נפתחה לפני שנה וחצי במודיעין. היא הביאה לתושבי האיזור מקום בילוי שבו מככבים הנוף הפסטורלי, השקט, האוויר הפתוח והצלול, וכמובן – האוכל המפנק, המוגש החל משעות הצהריים ועד לשעות הערב המאוחרות.

תושבי מודיעין כבר לא צריכים לנסוע לתל אביב כדי ליהנות מאוכל משובח, אווירה חמה ונוף מרהיב. בענבה בר מסעדה מקבלים את כל זה בחבילה אחת ו"קרוב לבית". התפריט שמציעה המסעדה מגוון ומתאים לאוכלוסיה האיכותית של מודיעין, אוכלוסיה שלא מחפשת רק סטקייה, חומוס ופיתה לצד סלטים בטעם ים תיכוני, אלא תפריט המתאים לקרנבורים, צימחונים, וילדים - במחיר שווה לכל כיס. וכל זה באווירה נעימה ורגועה, מוזיקת רקע בווליום נעים לאוזן ונוף מרהיב.

בעלי המסעדה, ענבר גוהר וחגי גילשון, צעירים בשנות ה 20 לחייהם, עשו צעד אמיץ והחליטו שאת הקריירה שלהם ימסדו במודיעין. ענבר וחגי בדקו מספר מקומות אפשריים למסעדה בגוש דן ובשפלה הפנימית, והחליטו ללכת עם הלב... למודיעין. הם מצאו במודיעין תושבים ברמה סוציו-אקונומית גבוהה לצד מחסור במסעדות ובמקומות בילוי הפתוחים בשבת. כשמצאו את המבנה המתאים עם הנוף המדהים, נפל הפור, ויחד החליטו "ללכת על זה". כך נוצר הקשר שהבשיל לכלל שותפות פורייה ומוצלחת.

ענבר עובדת משעה 11:00 ועד שעות הלילה, עם עזיבת אחרון הסועדים. אחראית על התחום הניהולי, השיווקי והכלכלי, מארחת וממלצרת.

ענבר גוהר, 24, ילדה טובה מודיעין, החלה לעבוד בתחום המסעדנות מגיל 15 - עוד טרם גיוסה לצה"ל. עם שחרורה מצה"ל (מדריכת שריון – תומכת לחימה) התקבלה לעבודה ברשת "מקדונלדס" ועד מהרה קיבלה לידיה את ניהולו של סניף מודיעין עם הקמתו. כשברשת "עלו על" כישרונותיה ויכולותיה, העבירו אותה לניהול סניף גדול ומהר מאוד יצאה להכשרה מקצועית באנגליה. כשחזרה משם, עם הכשרה ניהולית, קיבלה לידיה לניהול את הסניף הכי סואן של הרשת בראשון לציון.

במהלך עבודתה נחשפה לצדדים הניהוליים של עסקי המסעדנות אשר ריתקו אותה והזינו את שאיפותיה ליזום ולנהל עסק משלה. הקמת מסעדה במודיעין הייתה אך מתבקשת מבחינתה, משום שחיפשה לפעול בעיר בה גדלה ואהבה, שם מתגוררת משפחתה וחבריה שיכלו לעמוד לצידה ולסייע לה.

חגי גילשון, 27, ילד טוב ירושלים, סיים את שרותו הצבאי (נח"ל, גרעין צאלים) והלך אחרי הלב והחשק להיות ברמן. הוא החל את דרכו ב-"מלה בר" בעין כרם ומשם עבר ל "רסטו בר" ומשם שידרג ל"מחנהיודה" שבה עבד כשנתיים וחצי. "מחנהיודה" הייתה בית ספר... בית ספר לניהול צוות עובדים, ניהול "פלור" ובית ספר לניהול הכשרות מקצועיות (הכשרות יין, מלצרים, שרות והגשה).

מצוייד בכלים האלה והמלצות חמות, עבר חגי ל "זסרינה", המסעדה של מאיר אדוני בקיסריה כאחראי משמרת. לכשנסגרה המסעדה, החליט שצבר נסיון ובחר בדרך עצמאית.

כאמור, דרכם של ענבר וחגי הצטלבה במודיעין, בדיוק בתקופה ששניהם חיפשו את ה "לוקיישן" המבטיח. מכאן, זו הייתה רק שאלה של זמן עד לסיום השיפוץ והכנת המקום שיעמוד בסטנדרטים שהציבו לעצמם - הן בתחום הבינוי והעיצוב והן בתחום האיפיון הקולינארי.

"ענבה" בהיגוי הערבי, ב' דגושה וסגולה... (ניקוד סגול), יצאה לדרך בליווי מקצועי של צוות "מחנהיודה" שביחד בנו את התפריט הראשון ומשם "ענבה" עצמאית, שוקקת חיים ומשרתת את התושבים 7 ימים בשבוע. מאז רעננו את התפריט, צוות המטבח הוחלף, וחגי לקח את המושכות של המטבח וענבר את המושכות ב"פלור".

לאחרונה, גוייס איתן מור, כשף ומנהל המטבח. איתן הכניס רעננות מחשבתית ויצירתיות קולינארית שבאה לידי ביטוי במנות חדשות, טעמים חדשים ובארוחות בוקר בסופי השבוע.

המלצרים החרוצים עומר ולידור

לאורך הדרך נהנו חגי וענבר מתמיכתם של מושיק ונעמה ממסעדת קפית השכנה, כמו גם מעיריית מודיעין והיחידה לקידום עסקים קטנים, מחלקת נוער וצעירים, ומחלקת תרבות וספורט.

התפריט של ענבה כולל מגוון של מנות ראשונות, סלטים ומנות עיקריות בדגש על בשר איכותי. במקביל יש בתפריט גם מאכלי פיוז’ן, מנות דגים, מנות ללא גלוטן, מנות צמחוניות וטבעוניות, וגם מנות מיוחדות לילדים.

ענבה מציעה מענה מושלם לכל מבקר וסועד. בר האלכוהול המצוייד, מציע מבחר של משקאות מוכרים, וכן קוקטיילים מלהיבים הייחודיים למקום.

אחרי שתבלו בענבה, לבטח תאמרו: “לא ידענו שיש כזאת מסעדה, וכזה אוכל במודיעין”...

עמק זבולון 1, מודיעין

טלפון: 077-7296363

שעות פתיחה: א'-ו' 12:00-23:00 ש' 10:00-23:00

צילומים: סימה להט, מיטל סולומון

כתבות נוספות
bottom of page