top of page

יובל בר-נר, "איש האגסים", מציע ארוחה בינלאומית ומקורית עם אגסים אמריקאים

הוזמנתי לסדנת בישול בשיתוף עם חגי לרנר - מנהל מגמת הבישול בבית הספר הגבוה לקולינריה "בישולים", ושף הרשת של מסעדת "ריסטיקו", לטעימות של מנות ראשונות, עיקריות ואחרונות - כולן על טהרת האגסים האדומים והחלודים... זו היתה סדנה ייחודית בה הופתעתי, התוודעתי והתאהבתי באגסים מזן אחר...

שף חגי לרנר, "ידען גדול" על-פי יובל בר-נר...

אגסי האנג'ו האדומים ואגסי הבוסק החלודים באים אלינו מהצד השני של העולם, ממדינות אורגון וושינגטון שבארה"ב. קר שם מאד בחורף. שלג עמוק מכסה את האדמה וזה מה שצריכים האגסים שלנו כדי שיהיו עסיסיים ומתוקים מאין כמותם. אגסים לעולם לא יבשילו על העץ. כמו בננות או אבוקדו, הם קודם צריכים להיקטף מהעץ ואז הם זקוקים לתקופת הבשלה שעורכת בין שבוע לעשרה ימים. אם שומרים אותם בקירור הם יישמרו גם שנה שלמה. בחנות תפגשו אותם קשים. קחו אותם, שימו את הפרי היפהפה הזה בקערה לקישוט השולחן, ומידי פעם תבדקו אם כבר הבשילו, פשוט, בלחיצת בוהן על צוואר האגס. רק אם הוא מגיב בחיבה, הוא בשל ומוכן לאכילה. כשאגס אמריקאי בשל, הוא נפלא. עסיסי מאד ומתוק עם ארומה מיוחדת שאופיינית לפירות שגדלים בקור עמוק.

דברים שאולי לא ידעתם על " איש האגסים" יובל בר-נר...

יובל בר-נר, איש האגסים, מייצג מזה שנים רבות את מועצת האגסים האמריקאית בישראל. הוא מוכר לנו מתוכנית הבישול בערוץ האוכל שעוסקת באגסים. בנוסף, הוציא יובל בר-נר לאור, ספר מתכוני אגסים מקוריים, ומתכונן בימים אלה לצילומי העונה החדשה.

"איש טבח שמו"... וישתבח שמו

חיבתו והבנתו הרחבה בתחום האגסים משמשת את יובל בר-נר בתפקידו כנציג הרשמי של מועצת האגסים האמריקאית בישראל. מועצת האגסים הנו גוף המרכז כ-1600 מגדלי אגסים בצפון מערב ארה"ב במדינות וושינגטון ואורגון ומהווה חלק ממשרד החקלאות האמריקאי. בישראל פועל בעיקר יובל מול יבואנים ורשתות שיווק וכן עומד בקשר הדוק עם משרד החקלאות הישראלי.

תוכניות בישול חדשות בערוצי הטלוויזיה - עונה חדשה של התוכנית "טעמים וניחוחות

צופה אינגלזה עם קומפוט אגסים פנקוטה עם אגסים בקרמל

עם פתיחת עונת האגסים בישראל, עולות למרקע הטלוויזיה תוכניות הבישול החדשות של איש האגסים, יובל בר-נר. במרכזן - לחם מכל הסוגים ומארצות רבות בעולם, התוכניות תעלנה באמצע ינואר בערוץ האוכל, ותשודרנה גם בערוץ 10.

"טעמים וניחוחות" שתעלה לשידור באמצע ינואר, בהפקת ערוץ האוכל, תכלול הפעם מספר פרקים המתבססים על לחם. מדובר על שילוב ייחודי ואקזוטי של לחם ואגסים מהודו, סין, מקסיקו, לבנון, וגם לחם שחור ולבן אחיד שהיה פופולארי בכל בית בישראל, אשר ישולב במתכונים עם אגסים אדומים וחלודים אמריקאים, המיועדים לבישול.

משקה אלכוהולי על בסיס פלחי לימון ואגסים לחמניות באו, מאודות על סטימר

במהלך התוכניות, יוצגו מתכונים מקוריים וגרסאות חדשות של מעדנים וביניהם צ'יקן טיקה עם לחם פראתה מהודו, טורטיות מקסיקניות עם פאהיטס, לחמניית באו עם חזה עוף בסויה ואגסים מתוקים וחריפים מסין, עוגת באו מאודה ממולאת אגסים, בננות ושוקולד נוטלה, שימושים ורעיונות חדשים עם לחם אחיד שחור ולבן ועוד.

צילומים: סימה להט, דרור הופמן

כתבות נוספות
bottom of page