top of page

עץ המשאלות – מתמחים בשולחנות אוכל שלא מפסיקים לגדול...


"עץ המשאלות" היא חברה המתמחה במגוון פתרונות אירוח, עיצוב וייצור של שולחנות אוכל יוקרתיים ומשובחים הנפתחים לעשרות סועדים. מאחורי כל שולחן מושקעים מחשבה, רגש וחדוות יצירה - כדי לתת מענה נוח ופרקטי לצורכי הלקוח ודרישותיו, תוך עיצוב חדשני ומקורי של רהיטים.

עיתונאים ובלוגרים התכנסו בביתה של חני נחמיאס כדי לצפות בשולחן בסלון שלא מפסיק לגדול. עופר זוהר הגשים לה את המשאלה...

לדברי חני נחמיאס: "מזה 4 חודשים אני גרה בדירתי החדשה במגדלי שרונה. עברתי לכאן מבית פרטי ברמת גן, וקודם לכן בגבעתיים. אני מרגישה כמו "בת כפר" שהגיעה לעיר הגדולה. מגינה וחתול אמיתי, עברתי למגדל עם חתולים מעץ. הילדים עזבו את הקן, ואני מגשימה חלום – קירבה למקום עבודתי ב"הקאמרי", ונוף מדהים שמגיע עד חיפה...

הרומן שלי עם "עץ המשאלות" החל כאשר איש יחסי ציבור הציע לפרסם את המותג. סיירתי בנגרייה ובאולם התצוגה בראשל"צ, והמקום שבה את לבי. זו נגרייה כמו של פעם - משפחתית וחמה. ריח עץ ונסורת באוויר, והכל מתוצרת כחול-לבן. כשראיתי את הרהיטים, דמיינתי אותם מוצבים בדירת חלומותיי. רציתי שולחן קטן שלא יפסיק לגדול. במקור גודלו 1.25X1.25מ', והוא מיועד ל-8 אנשים. השולחן שהזמנתי מגיע ל-5.40 מ', ומאפשר אירוח של עד 24 אנשים. הסלון שלי תוכנן לפי השולחן".

לדברי עופר זוהר, הבעלים והיצרן של "עץ המשאלות" - פינות אוכל ושולחנות נפתחים:

"לפני 15 שנים ייצרתי בנגרייה כמעט הכל. אני דור שלישי לחרשי עץ. יום אחד נכנס בחור גידם, וביקש שולחן שיוכל לפתוח אותו ביד אחת. תכננתי שולחן שגדל וגדל במשיכת יד, ובסופו של דבר גם ייצרתי אותו. זה היה פתרון לאירוח חדשני. כך נולד קהל יעד חדש שלא חשבתי עליו קודם לכן.

בנגרייה אנו בוחנים את צרכי הלקוח ונענים להם. למשל, צורך של איש נכה על כסא גלגלים שרוצה לשבת כך שברכיו לא יגעו בשולחן...אנו יודעים לתת מענה לכל צורך של לקוח ומלויים אותו לאורך כל תהליך היצירה. כך אנו מגשימים את המשאלות.

בשולחנות שאנו מייצרים, רגלי הסועדים לא ייתקלו ברגלי שולחן, כי כולן פנימיות, ולכן ניתן לשבת בכל מקום ומקום. רגלי השולחן זזות בו-זמנית עם פתיחת השולחן והן יציבות ובטוחות. בנוסף, הרגליים פנימיות ומאפשרות ישיבה נוחה ללא הפרעה סביב השולחן ובפינתו. בתום הארוחה, כל הכיסאות נכנסים פנימה ונצמדים לשולחן.

השולחנות יציבים. הם עשויים עץ אגוז אמריקאי (בצבע חום) ועץ מהגוני. הלקות – מתקדמות מאיטליה, ומכילות מסנן קרינה כדי למנוע שינוי צבע הרהיט. "עץ המשאלות" פועלת גם מעבר לים, ובשנים האחרונות החברה מייצאת שולחנות עבור לקוחות המתגוררים בארה"ב, אירופה ובאוסטרליה.

לכל לקוח אנו נוטעים עץ על שמו ביערות הכרמל, או ביערות ירושלים, והוא מקבל תעודה על כך. בנוסף, כל לקוח מקבל 10 שנות אחריות על הרהיטים".

חלל פינת האוכל נחשב לאחד מהחללים המשמעותיים בבית, ובישראל כמו בישראל, המשפחה אוהבת להתכנס סביב שולחן האוכל, בעיקר בערבי שישי ובחגים. כמעט כל משפחה מתמודדת עם אותה בעיה של חוסר מקום ושולחן אירוח קטן מידי. מאלתרים פתרונות: מוצאים שולחן מתקפל ומשאילים כסאות מהשכנים.

"עץ המשאלות" הם חלוצים במתן פתרונות יעילים ופשוטים. הם פיתחו את פטנט ההגדלות של שולחן האוכל, באמצעותן אפשר לפתוח ולהגדיל את השולחן ביד אחת ללא כל מאמץ. המטרה להעצים את חווית האירוח סביב שולחן האוכל ולמצוא פתרונות יוצאי דופן במענה למשאת נפשו של כל לקוח. כל רהיט עובר מסלול המתחיל בפגישה עם הלקוח, הבנת טעמו וצרכיו, ומסתיים בשולחן מעוצב, פונקציונאלי, בעל יכולת הגדלה נדירה והמיוצר ברמת ביצוע וגימור קפדניים.

תהליך הייצור נעשה תוך התמחות בשלב הפיתוח וההרכבה של פתרונות ההגדלה, התמחות בהתאמת והרכבת המסילות להגדלת השולחן, התמחות בהרכבת הרגליים והתמחות בבקרת איכות וצביעה.

בתהליך הייצור הקפדני של השולחן, המגע האנושי והמקצועיות הם החשובים ביותר. כל עובד אמון על חלק ספציפי בהתאם לתחום התמחותו. כל תהליכי העבודה על השולחן נעשים בטכניקות ייצור מסורתיות וידניות. הן משלבות טכניקות חדשות ומתקדמות בהן רוחשים כבוד לעץ ולמראהו הטבעי. כך מייצרים שולחנות פרימיום משובחים הנפתחים לעשרות סועדים. בסופו של תהליך, על כל שולחן מוטבע מספר סידורי והוא יחיד במינו. השולחנות מיוצרים מעצים ירוקים בלבד, כחלק מתפיסת העולם החברה. הכל חובר לעבודת-יד עברית, ובאים לידי ביטוי בכל שלב בייצור.

בשל ייחודם, זוכים הרהיטים להכרה, וקוטפים פרסים ראשונים בתחרויות הישראליות היוקרתיות לעיצוב, התאמה וחדשנות.

בימים אלה עובדים ב"עץ המשאלות" על פיתוח קו מוצרים חדש אשר משלב מנגנוני פתיחה חשמליים להגדלת השולחן ע"י שלט רחוק.

עץ המשאלות - תאור מוצרים תמונות וסרטונים

שולחן מטריקס

אחד ממוצרי הדגל של עץ המשאלות. כאשר השולחן סגור, נראה קטן ובפתיחתו מגיע עד לפי ארבעה מגודלו המקורי. למטריקס שתי הגדלות מגירה נסתרות, אחת מכל צד וגם הגדלות אמצע פנימיות, יכול להכיל עד שמונה הגדלות אמצע פנימיות. למטריקס "פתיחת שלבים" ורגליים הזזות יחד עם ההגדלה למען היציבות והבטיחות של האורחים והמארחים.

סיפור בריאתו: במקור זהו שולחן אשר נוצר במענה לאנשים אשר דירתם קטנה ו/או מעוניינים בשולחן קטן מימדים, אך אינם מוכנים לוותר על אירוח גדול.

לשולחן אופציה להארכות פטנט יחודיות, אשר נוצרו במענה ללקוחה מבוגרת אשר הלינה על כובד משקל הארכות השולחן הנהוגות בשולחנות הסטנדרטיים.

לשולחן אופציה להכנת מגרה ייעודית לסכו"ם או לכלי הגשה.

לונג איילנד

זוכה פרס ראשון בתחרות עיצוב התאמה וחדשנות של התאחדות התעשיינים בישראל . מכפיל את גודלו במשיכת יד אחת ובקלות רבה. השולחן עשוי ממשטח אחיד, בעל קו נקי. מספר ההגדלות הפנימיות תלוי בגודלו הבסיסי של השולחן. רגלי השולחן זזות יחד עם הפתיחה ומעניקות יציבות ובטיחות בעת השימוש בו.

סיפור בריאתו של שולחן הלונג איילנד הוא סיפור על חברות. חברו הטוב והוותיק של עופר זהר, אשר ידו נקטעה במלחמה פנה לעופר בבקשה : לייצר שולחן "שאוכל לפתוח ביד אחת, לעשות הכל ביד אחת, בלי הרבה מאמץ. על מנת שיוכל לסייע לזוגתי בהכנת שולחן האירוח". הפתרון הוא שולחן הלונג איילנד.

שולחן שנפתח מצד אחד בלבד, במשיכה קלה ביד אחת. הפתיחות עצמן מובנות בתוך השולחן ומעוגנות אליו כך שכל שנותר הוא להזיזם עם שתי אצבעות. קלות ובטיחות היו הדגשים והתוצאה מדהימה. היום אותו חבר עושה הכל לבד, את הבישול הוא משאיר לאשתו.

המבקר בגלריית הסדנה של "עץ המשאלות" נחשף לשאון מסורים, גרידות כלי ליטוש וניחוח של עץ באוויר. הסדנה הצמודה מספקת הצצה מרתקת ונדירה לתהליך הייצור של שולחנות האוכל המיוצרים בטכניקות ידניות שחלקן פסו מהעולם. השולחנות איכותיים, מעוצבים עם דגש על כל פרט, פונקציונאליים והם בעלי יכולת הגדלה עד פי ארבעה מגודלם המקורי!

החברה תומכת בביצוע פתרונות אדריכליים מיוחדים לפי תוכנית.

עץ המשאלות

טלפון: 03-9607636

אתר אינטרנט: www.z-tree.com

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page