top of page

יקב פסגות מכריז בזאת על יינות חדשים לשנה החדשה

יינות שמיטה חדשים: "7 לבן" ו"7 אדום" מבציר 2015

יקב פסגות והיינן יעקב אוריה משיקים, לרגל השנה החדשה, 2 יינות שמיטה חדשים: '7 לבן' ו"7-אדום' . המחיר, כיאה ליין שמיטה, הוא 60 ₪ לבקבוק, כאשר 2 בקבוקים - בעלות של 100 ₪ בלבד. שנת השמיטה מאפשרת לכל אדם להנות מיבול הארץ, ללא הבדלי מעמד ויכולת כלכלית. יקב פסגות מממש את הרעיון, על ידי השקת יינות 7 בלנד של כל זני הענבים האדומים והלבנים אותם מגדל היקב, כאשר עלות הבקבוק היא עבור החזר הוצאות שלוחי בית הדין בלבד.

שמיטה לבן 2015

כרמים: הרי ירושלים. שרדונה: קידה, ויונייה: מטע

מועד בציר: 12.8.15

הרכב: שרדונה 56%, ויונייה 44%

נתוני יין:

pH 3.40

TA 6.2 גרם\ליטר

Malic 1.7 גרם\ליטר

Alc. 12.0%

סיווג: יין לבן יבש

תהליכי הייצור:

קביעת הרכב הבלנד נקבע לפי יבול הזנים, כאשר מראש הוחלט שהזנים ייבצרו יחד. ענבי שני הזנים נסחטו כאחד, המיץ עורבב ותסס יחד. הרוב במיכלי נירוסטה ו-15% בחביות עץ הונגרי חדשות, והמשיך להתיישן על שמריו במשך עוד 4 חודשים.

אופי היין:

יין מרענן עם אלכוהול נמוך יחסי המתאים לקיץ. אופי מדוייק ואלגנטי עם סיומת ארוכה, המתאים לשתיה העומדת בפני עצמה, והוא יהווה גם בן לוויה נאמן למגוון מאכלים מהמטבח הים תיכוני.

מחיר לצרכן: 60 ₪ - לרוכשים 2 יינות – מחיר מיוחד של 100 ₪

שמיטה אדום 2015

כרמים: הר ברכה, פסגות, קידה, אלון מורה

נתוני יין: pH 3.76

TA 5.8 גרם\ליטר

Malic 0 גרם\ליטר

Alc. 14.0%

סיווג: יין אדום יבש

תהליכי ייצור: קביעת הרכב הבלנד נקבע לפי יבול הזנים, של כל חלקות היקב. כל זן וכל חלקה נבצרו במועד הבשלה אופטימאלי, הותססו בנפרד, ובסיום כל התסיסות נעשה בלנד אחיד של כל יינות היקב, כדי לאחדם ליין שמיטה אדום יחיד.

אופי היין: ליין אופי עם ביטוי פרי עוצמתי ולא ממוסך. פרי אדום שחור וסגול, עם נימות ירוקות, מבנה דחוס ומהודק. היין מתאים לשתיה העומדת בפני עצמה, יכול להיות מוגש אף מעט צונן, ילווה היטב קדרות בשר עם טעמים עמוקים.

מחיר לצרכן: 60 ₪ - לרוכשים 2 יינות – מחיר מיוחד של 100 ₪

דברים שלא ידעתם על יקב פסגות, ולא היה לכם את מי לשאול...

יקב פסגות הוא היקב היחיד בארץ המשלב ערכים, תנ"ך, נוף ויין. במקום, מרכז מבקרים מרשים ומעניין המשלב הסבר על דרך ייצור היין מלפני 3000 שנה ועד היום, חוויה ייחודית לכל המשפחה, כולל משחק טריוויה מעניין, הסבר על אזור מטה בנימין וכמובן גם טעימות יין וגבינות.

ייחוד הכרמים: בני 20 שנה. 900 מטר מעל פני הים

יקב פסגות הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. בבציר 2014 הגיע ייצור הבקבוקים לכ-200,000 בקבוקים בשנה, כאשר למעלה מ- 70% מהם מיוצא לעשרות מדינות בעולם. היקב בדרך ל-300,000 בקבוקים בשנה, ועוד ידו נטוייה....

כרמי היקב נטועים על טרסות גיר ציוריות בגובה 900 מטר מעל פני הים בישוב פסגות שבבנימין, תנאים המייצרים טרואר המצמיח פרי מרוכז ואיכותי וכיום, מייצר יקב פסגות תשעה סוגי יינות שונים.

ב-2010 הקימה המועצה האזורית מטה בנימין את מרכז המבקרים נחלת בנימין - יקב פסגות. המרכז חושף בפני מבקריו את דרך ייצור היין ומעביר את מבקריו מסע בארץ התנ"ך וההיסטוריה של עם ישראל. היקב ומרכז המבקרים נמצאים בפסגת גבעה המשקיפה על נוף מרהיב של יישובי בנימין והרי אדום. במקום ניתן לערוך אירועים באווירה הקסומה מול הנוף הבראשיתי, כגון בר/בת מצווה, בריתות וחתונות. בקיץ המקום מכיל עד כ-400 מקומות ובאירועי חורף עד ל200.

משפחות בסוכות מבקרות במרכז המבקרים נחלת בנימין ויקב פסגות

18-20.10.2016 (שלישי – חמישי)

מיצגים ייחודיים * טעימות יין בוטיק * סדנאות לילדים * סוכה פתוחה

מרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות מזמין את הקהל הרחב לפעילות משפחתית ייחודית ומגוונת במהלך חוה"מ סוכות. הפעילות המיועדת להורים ולילדים, כוללת סיורים מודרכים צפייה במיצגים שבמרכז המבקרים, סדנאות לילדים, הכרת סיפור התנ"ך והיין מימי קדם ועד היום, הסבר על תהליך ייצור היין החל משלב נטיעת הכרמים דרך הבציר ועד לשלב הייצור באמצעות מיצג חדשני וטעימות יין איכותי תוצרת יקב פסגות.

יעקב ברג – מייסד ובעלים של יקב פסגות - חלוץ ללא מרכאות

מתקן דריכת ענבים, סחיטה והפקת יין

חביות יקב, מתקופת בית שני, מאוחסנות בתנאי קרירות ולחות טבעיים

המחיר: 20 ₪ לילד, 25 ₪ למבוגר. מבצע למשפחות - זוג + 4 ילדים ב 99 ₪ בלבד!

לפרטים נוספים והרשמה לסיורים מראש בלבד: 02-9979333 או www.n-binyamin.co.il

סדנאות יצירה לילדים, רכיבה על גמל וטעימות יין

מרכז המבקרים מזמין את הילדים וההורים לסדנאות יצירה בעלות של 5 ₪ בלבד למשתתף ורכיבה על גמל בעלות של 10 ₪.

את הביקור במרכז המבקרים ויקב פסגות ניתן לקנח בפיקניק במקום. ניתן להזמין במקום טעימות יין של יקב הבוטיק פסגות מארבע יינות שונים ופלטת גבינות משובחות בעלות של 69 ₪ לזוג/

האתר מונגש לבעלי מוגבלויות.

שעות פתיחה:

ימים ג'-ה': 09:30-15:30

ימי ו' -ערב חג: 09:00-13:00

שבתות וחגים - סגור

כשר במקום סוכה לרווחת המבקרים.

לפרטים נוספים 02-9979333 או www.n-binyamin.co.il

מטקסס באהבה: 400 מתנדבים אוהבי ישראל הגיעו לבצור בכרמי יקב פסגות

זו השנה ה-12 שקבוצת היובל - אוהבי ישראל מארה"ב ואירופה משתתפים בבציר בכרמים של יקב פסגות.

ארבע מאות מתנדבים, אוהבי ישראל מאירופה וארה"ב הגיעו ליקב הבוטיק פסגות שבבנימין על מנת להשתתף במסורת "היובל", בציר הגפנים המתקיים בכל שנה לקראת חגי תשרי.

תחילת פעילות ארגון 'היובל', בשנת 2004, מאז הגיעו לארץ כ-3,000 איש על מנת לעבד את האדמה ולטעת גפנים בכרמי יקב הבוטיק פסגות וביקבים נוספים. פעילותם בארץ נמשכת בד"כ כשלושה חודשים.

מלבד ההתנדבות המשמעותית והעזרה האדירה ליקב הבוטיק פסגות וליקבים נוספים, מקיימים חברי הארגון סיורים באתרים שונים ברחבי הארץ.

טום וולר, מייסד ומנהל הארגון מנשוויל טנסי, קיבץ את משפחתו הענפה, אישתו, אחד עשר ילדיהם, ארבעה עשר נכדיהם ועוד מאות חברי הקבוצה במטרה לחזק את מדינת ישראל ולקרב לבבות.

במהלך עונת הבציר הנוכחית הגיעו לארץ כ-400 חברים, חלקם בני משפחת וולר. את פעילותם הם רואים כשליחות ומציינים שאין כאן שאלה של פוליטיקה אלא פעילות שנעשית למען חיזוק וחיבור בין הדתות. רבים מבין החברים המגיעים, עובדים לילות כימים על מנת לחסוך כסף למסע לישראל, להשתתף במסורת הבציר השנתית, וכל זאת מבלי לבקש תמורה מלבד הרצון והשאיפה להתנדב ולסייע בבציר הגפנים.

טומי וולר ובנו קיילב, מארגון "היובל", משתפים פעולה עם יקב פסגות, מתוך אהבת חינם לעם היהודי

לדברי טומי וולר – חלוץ ואוהב ציון:

"כולם מביטים בכם. אתם אור לגויים. ה' קבע את זכותכם המלאה בארץ הזאת. אנחנו עובדים את האדמה, ומזדהים עם זהותכם היהודית, כאן בארץ ישראל. רבים מכם פוחדים לחצות את הקו הירוק ולהגיע אלינו. אנחנו, לעומת זאת, פוחדים מתל-אביב... כאן אנחנו בטוחים יותר".

קיילב וולר, בנו של טומי וולר, נותן שיעור בציונות ללא מרכאות ואומר:

"הגעתי לכאן לראשונה עם אבי ומשפחתי כשהייתי בן 14. מאז אנחנו מגיעים שנה אחר שנה עם כמות אדירה של אנרגיות ומוטיבציה. כשאנחנו כאן יש תחושה שבאמצעות נטיעת גפנים נביא לקירוב בין הדתות ונקרב את השלום.

נגעתי באדמה של פסגות, וראיתי את העתיד שלי מתחבר אליה... למרות היותנו נוצרים אוונגליסטים, אנחנו קשורים לאמונה באל אחד, ובמצווה לקיים מעשים טובים למען עם ישראל.

אני נוצרי שמחובר לתנ"ך, לסיפורים שהתרחשו כאן, במקומות האותנטיים בארץ. זה מרתק !!! הבאתי 3,000 חברים מכל רחבי העולם כדי שיעבדו כאן. אנשים מכל המקצועות, הגילים, והמעמדות הסוציו-אקונומיים.

העולם בחוץ הוא חומרני, מלחמתי ותחרותי. אני מחלק בגאווה את יינות פסגות לאנשים בכל רחבי העולם, מדבר בשבחה של הארץ ותושביה, ומעודד אותם לעשות מעשה: לבוא לכאן ולהתנדב בעבודה חקלאית".

".

קיילב: "כאן בארץ ישראל, האדמה והעם מביאים אור לעולם. אני לא בא ממקום לוגי. אני מדבר מהנשמה"

לדברי יעקב ברג, מנכ"ל יקב פסגות: "בימים כאלה כשאנחנו מתמודדים מול החרם האירופאי נגד המוצרים הישראליים, מחמם את הלב לארח את מאות המתנדבים אוהבי ישראל המגיעים מדי שנה לסייע בבציר בכרמי פסגות ולשהות בארץ מספר חודשים. טומי וולר ומשפחתו הענפה, כולל הילדים והנכדים, מוכיחים לעולם את אהבתם הגדולה למדינת ישראל ולאדמתה. אלו הידידים הטובים ביותר של מדינת ישראל שעומדים לימינה וגורמים לנו גאווה גדולה על שיתוף הפעולה שנוצר כאן ב-12 השנים האחרונות".

הבוצרים מטקסס מתנדבים ב"פסגות"

מסעדת הכנענית - מסעדת שף מדברית

בדרך אל ים המלח במרחק 15 דקות מירושלים ממוקמת מסעדת הכנענית. המסעדה שוכנת אל מול נוף מדברי קסום בחלל פתוח שמאפשר לאורחים להרגיש ולחוש את המדבר והאוירה הנפלאה שבו.

ה"כנענית" היא מסעדה שמחברת באהבה גדולה טבע אוכל ואווירה לחוויה בלתי נשכחת.

את המסעדה פתחו יזמים מקומיים שכבר שנים עוסקים בחוויות שטח מדבריות והפקת אירועים בשטח, מתוך הרצון לתת חוויה קולינרית מרגשת תוך כדי שימוש בתוצרת מקומית ועידודה.

את המטבח מנהל השף אורי נרינסקי שגדל במקום, ואהבתו נתונה לבישול ועישון בשרים איכותיים, עם דגש על אותנטיות וחומרי גלם יוצאי דופן.

משמאל לימין: השף אורי נרינסקי, אבי בלומנפלד – עוזר שף, ליעד סבאג – אחמ"ש

למסעדת הכנענית חותמת ייחודית כמו מנת ה"מאמא גנוש" שהיא חציל במילוי בשר מוקרם עם טחינה מקומית בטאבון האבן, על מצע תבשיל עגבניות קצוצות, מוגש עם קרקר קמח חומוס זרעי פשתן ושומשום.

מנת ה"אסאדו" - צלע עגל עטוף במרינאדה של מיסו תמרים בתוספת תפוח אדמה ובטטה מדורה, פלטות השף העשירות עם מיטב הבשרים בשיטול העישון והצלייה המופרסמות של הכנענית.

במקום בר עשיר של יינות בוטיק אזוריים וקוקטיילים מפתיעים וכל זה במחירים שווים לכל נפש. המקום מארח אירועים עד 250 איש בחלל המסעדה ומפיק אירועים קולינריים בשטח.

יעקב אוריה – יינן יקב פסגות

הכנענית - קולינריה מדברית

הכנענית פתוחה גם לאירועים סגורים עד 200 איש

ימים א-ה בין השעות: 17:00-23:00

טלפון: 02-5353840/5355351

כתובת: צומת כפר אדומים, מתחם סונול

כשר

כנען – רכבי שטח וג'יפים גדולים

שירות טיולים על צוואר המדבר. מסלולים מודרכים לאורך כביש ים המלח

דניאל מצוות כנען

אשר – מצוות כנען , מדריך בר-אוריין ואוהב ישראל

אכן, יקב פסגות מבטיח ומקיים: פסגות של טעמים וחוויות

צילומים: סימה להט, יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page