top of page

אטרקציות תרבותיות בפסח - באתרי הרובע היהודי בירושלים

חול המועד פסח, ט"ז בניסן - י"ט בניסן, 24-28.4.2016

מסע בעקבות חזקיהו המלך * תערוכת חותם המלך* שי צברי ועמיר בניון במופעי פיוט ללא תשלום ב'חורבה' * לראשונה סיורים לקהל הרחב במגדלי קדם ובחומה הרחבה * סיורים מודרכים ועצמאים * פעילויות לילדים ועוד...

ירושלים חווה פריחה לקראת האביב, ואטרקציות תרבותיות רבות נפתחות לקהל הרחב.

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי מזמינה את הקהל הרחב לבוא וליהנות מחווייה מרגשת במגוון אירועים שיתקיימו במהלך חוה"מ פסח הכוללים: חשיפה ראשונה של תערוכת ממצאים ארכאולוגיים מימי מלוכתו של חזקיהו המלך, סיור היסטורי חוויתי הכולל מופע אור-קולי המלמד על ההיסטוריה של העם היהודי, פיוטים בבית הכנסת ה'חורבה', 'בונים את הכותל מחדש' פעילות ערכית לילדים ועוד...

סיור עיתונאים בעקבות חזקיהו המלך

לאור הגילוי של חותם המלך חיזקיה והתערוכה שתיפתח החל מפסחבגן הארכאולוגי, בה יוצג החותם -השיק צוות התיירות של החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי, סיור חדש: מסע בעקבות חזקיהו המלך שחוזר לירושלים.

לאחר מפגש מרגש בשער ציון, הובילו אותנו שני נגנים דרך הרובע הארמני אל הרובע היהודי.

ירדנו אל הקארדו. קבוצת חיילים הצטרפה לחגיגה, אותה הובילו הנגנים.

המשכנו לקארדו המקורה, שם קיבלנו סקירה קצרה על מפת 'מידבא', על התוכניות העתידיות ועל המיזם המרתק של 'החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי'. המיזם הוא פרי של שיתוף פעולה עם גופים נוספים, למען חידוש והחייאת הרובע היהודי.

פיני רפאל – מורה דרך ומנהל הדרכה בחברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים

ירדנו אל החומה הרחבה. זהו משב רוח מרענן לסיור שנערך זו הפעם הראשונה. האפשרות לדבר על החומה ולא רק בתצפית מלמעלה, מעבירה ריגוש בכל אחד. הגענו אל המלך חזקיהו. התחלנו בסיפור חשיפת האתר לאחר איחוד ירושלים בשנת 1967, על ידי פרופ' נחמן אביגד ז"ל. חווינו התרגשות גדולה כאשר הבנו את החשיבות הרבה במציאת חומת העיר, שנבנתה על ידי המלך חזקיהו בימי בית ראשון - כאן במרומי הר ציון.

דוד אנסבכר, מנכ"ל "אוצרות" – ייעוץ ופיתוח תיירותי

נחשפנו לסיבה ולהשלכות של בניית החומה. זה היה פתרון לתעלומה רבת שנים לשאלה 'מה היו מימדיה של העיר ירושלים באותם ימים ?' קישרנו את ימי הפסח לירושלים. הבאנו את סיפור טיהור המקדש על ידי חזקיהו ועיבור השנה, עליו הכריז חזקיהו, כי לא הספיק להשלים את מלאכת הטיהור.

פיני רפאל עם חנה פרסבורגר - מנהלת ומשווקת אירועים בחברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים

החומה הרחבה מימי המלך חזקיהו. הוקמה בשנת 701 לפנה"ס, כדי להגן על העיר מפני הצבא האשורי

המשכנו ליעד הבא: 'מגדלי קדם/המגדל הישראלי'. אתר שייחשף לראשונה לציבור הרחב בפסח. בתוך האתר ניתן לראות שרידים ארכאולוגים של ביצור העיר, מתקופת בית ראשון וגם מתקופת בית שני. בנקודה זו , סקרנו היסטורית את תקופת מלכותו של חזקיהו, על שלל האירועים המתרחשים בסביבת מלכותו, והתוצאות הנלוות להנהגתו של חזקיהו. זהו סיפור מרתק הנשקף אלינו מהכתובים בתנ"ך. ואולי המרגש מכל... החיבור המרתק בין ספר הספרים לבין הארכאולוגיה בשטח.

שילוב בין סיפורי התנ"ך, היסטוריה, וארכאולוגיה. הממצאים מאוששים את העובדות ההיסטוריות מימי בית ראשון ושני

המגדל הישראלי (בית ראשון) והמגדל החשמונאי (בית שני)

ירדנו אל הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון. אחד האתרים החשובים ברובע היהודי. נחשפנו למיצג חדש -האוצר. זו תגלית מרעישה שהתגלתה לפני כשש שנים בחפירות באתר, אך פוענחה סופית רק לפני מספר חודשים: טביעת החותם של המלך חזקיהו . נחשפנו לחומה, למבנים ולממצאים נוספים מתקופת בית ראשון. גולת הכותרת היא התגלית שיש לה קשר אישי לאחד ממלכיה החשובים ביותר של ממלכת יהודה, ממלכי בית דוד. התגלית נמצאה באתר חפירה, ולא באחד מהשווקים אצל סוחר עתיקות. זהו גילוי מרגש. בולה קטנה (חתיכת חרס המשמשת לחתימת מסמכים), בגודל של ציפורן, ועליה כתוב בכתב עברי קדום: "חזקיהו אחז מלך יהודה".

צפינו בסרטון קצר בו מספרת דר' אילת מזר את סיפור מציאת הבולה (מוקרן בחדר ליד מקום תצוגת הבולה).

חזקיהו נוכח בירושלים. זוהי הזדמנות לפגוש בדמות שהטביעה את חותמה על ירושלים.

התארחנו במסעדת גורמה, איטלקית-חלבית, "פיקולינו" בכיכר המוסיקה (כשרה למהדרין).

נאוה ביבי – בעלת מסעדת "פיקולינו", והשף משה: נותנים כבוד לאוכל וכבוד לסועדים

עם אוכל טעים, איכותי ומוקפד

חזקיהו המלך מגיע לגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון

חיי הרובע בימי בית המקדש השני

ביקור בגן הארכיאולוגי, מרכז דוידסון - מזמן חווייה מרגשת, שם ניתן לחזות לראשונה בפיסת היסטוריה מימי חזקיהו המלך. החותמת העתיקה, 'בולה' - בת כ-2700 שנים, עם הכיתוב "לחזקיהו (בן) אחז מלך יהודה" נמצאה בחפירות האחרונות למרגלות הר הבית.

טביעת החותם של המלך חזקיהו – "הבולה" – עליה כתוב: לחזקיהו אחז מלך יהודה", עם סמל גלגל חמה מכונף

בולה - חתיכה של חרס, שנועדה לחתימת מסמכים. את המסמך היו מקיפים בשרוך. עליו היו מניחים חתיכת חומר בעודו לח - טבעת חותם של אדם חשוב, וכך היה נאטם המסמך.

החותמת, ששימשה לאטימת מסמכים היסטוריים חשובים, היא גילוי מרעיש והוכחה לקיום עם היהודי בירושלים כבר לפני אלפי שנים.

בתצפית בית הצופה, נחשפנו לגודלה של העיר במלוכת חזקיהו.

למעוניינים, תינתן אפשרות לסיום הסיור ברחבת הכותל המערבי.

הסיור יתקיים בימי ראשון ושני, ט"ז -י"ז בניסן, 24-25.04.16, בשעה 12:00.

משך הסיור שעתיים, מחירים: מבוגר 60 ₪, ילד 30 ₪ .

לפרטים והרשמה מראש בלבד בטלפון *4987 או באתר www.rova-yehudi.org.il

ברוח ימי בית המקדש השני, ביקרנו בבתי הכוהנים שברובע ההרודיאני. התקדמנו אל יצירות הפסיפס, המקוואות והסיפורים עוצרי הנשימה. הגענו למופע אור קולי מרהיב בבית השרוף (בית קתרוס), המציג את סיפורה של העיר העליונה ואנשיה בליל הסדר אל מול אנשי העיר התחתונה, סיפור המרידות והחוויות.

מומלץ לבקר בבית הכנסת החורבה ובדגם ארון הקודש הגדול בעולם הנמצא במקום. סיפורו של בית הכנסת המפואר שסימל את גבורת אנשי הרובע, את פיצוצו בשנת 1948 ובנייתו מחדש. בכיפת בית הכנסת מרפסת מיוחדת בעלת תצפית של 360 מעלות על כל ירושלים שאסור לפספס.

שעות פעילות: 09:00-19:00

סיור מודרך בגן הארכאולוגי בלבד, כלול בכרטיס כניסה, בכל יום במהלך חוה"מ:

מידי שעה עגולה, 9:00-18:00 פעמיים ביום בשעות 15.30 11.30 באנגלית. אורך הסיור כשעה.

סיורים מודרכים בתשלום בבית הכנסת החורבה בימים 24.4 ו-25.4 בשעות 13:00 (אנגלית) 14:00 (עברית)

סיורים בעברית ללא תשלום בחורבה 26-27.4.2016 בכל שעה עגולה בין 11:00-16:00 למעט בשעה 13:00.

מדריך קולי - ניתן לשוטט ברובע היהודי ואתריו עם מדריך אישי בשפות: עברית, אנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית.

פעילויות לכל המשפחה בגן הארכאולוגי – מרכז דוידסון

במקום שבו לכל אבן סיפור וכל סיפור הוא מזכרת, מחכות לילדים אבני ספוג ענקיות בעזרתן יוכלו 'לבנות את הכותל מחדש'.

חובבי הגאדג'טים יוכלו ליהנות בגן הארכאולוגי ממשחק אינטראקטיבי בסגנון 'חפש את המטמון' בשם "יש לאן" - משחק הנושא בחובו שאלות אינטראקטיביות ותשובות, אשר יובילו את השחקנים למסלול מרתק בגן.

לפרטים נוספים על "יש לאן": http://www.rova-yehudi.org.il/tour

כרטיס משולב לכל האתרים בימי חוה"מ פסח בלבד

כרטיס משפחתי 160 ₪ בלבד לכל המשפחה (בהצגת תעודת זהות)

ילד מגיל 5-18 - 30 ₪, חיילים/סטודנטים 30 ₪, מבוגר 40 ₪

להזמנות 4987* או ברכישת כרטיסים באתר אינטרנט www.rova-yehudi.org.il

מדריך קולי - ניתן לשוטט ברובע היהודי ואתריו עם מדריך אישי בשפות: עברית ,אנגלית, רוסית ,צרפתית וספרדית,

בגן בית קפה כשר לפסח.

לראשונה ביקור לקהל הרחב במגדלי קדם ובחומה הרחבה

מגדלי קדם והחומה הרחבה יפתחו לראשונה לקהל הרחב במהלך חוה"מ. סיור בעקבות המסע המרתק בחייו של חזקיהו המלך יתחיל בשער יפו עד לבריכת חזקיהו רחבת המימדים, שם ניתן להכיר מקרוב את ייעודה של הבריכה לאורך ההיסטוריה. בהמשך יתקדם הסיור אל מגדלי קדם והחומה הרחבה, אתרים שנבנו על ידי חזקיהו המלך במטרה להגן על העיר ירושלים מפני אויבים.

עמיר בניון ושי צברי במופעי פיוט בבית הכנסת החורבה

26-27.4.2016 – בשעה 13:00 - ללא תשלום

בית הכנסת החורבה, המרכזי מבין בתי הכנסת ברובע היהודי בירושלים, מספר את סיפורה של קהילת הרובע מהמאה ה-19 ועד היום. הביקור בבית הכנסת, שנבנה מחדש לפני כארבע שנים, מאפשר למבקרים להתרשם מיופיו המיוחד של חלל בית הכנסת ומארון הקודש הגדול בעולם. מומלץ לעלות למרפסת בית הכנסת, בה ניתן ליהנות מנוף עוצר נשימה, בתצפית המרהיבה של 360 מעלות על העיר ירושלים.

שלישי 26.4.2016 – 13:00 - שי צברי בליווי 2 נגנים – אסף תלמודי וגרשון וייספירר.

רביעי 27.4.2016 – 13:00 - עמיר בניון.

כניסה למופעי הפיוט בתיאום מראש בלבד והרשמה באתר הרובע היהודי www.rova-yehudi.org.il

(דרך 'צור קשר') או בדף הפייסבוק של תיירות הרובע היהודי בירושלים – JEWISH QAURTER

סיור מודרך בבית הכנסת חורבה בליווי שחקן הכולל עלייה לתצפית מרהיבה של 360 מעלות סביב ירושלים יתקיים בימים שלישי ורביעי י"ח - י"ט בניסן, 26-27.04.16, כל שעה עגולה בין השעות 11:00-16:00.

מופעי הפיוט וסיורים בחורבה באותם ימים ללא תשלום.

לפרטים: 4987* או באתר הרובע היהודי.

מוזיאון המוסיקה העברי הראשון

מסע מרגש בין עבר והווה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, הגדולה והחשובה - מוזיאון המוסיקה העברי הראשון בכיכר המוסיקה, שנותן במה לתרבות העשירה של המוסיקה העברית על כל השפעותיה וגווניה לאורך ההיסטוריה. במוזיאון, שנפתח לקהל הרחב ב-14.4.2016, משולבת טכנולוגיה חדשנית, תצוגת כלי נגינה עתיקים אופיינים לתקופה, חללים מעוצבים בצורה ייחודית ויוצאת דופן ועוד.

מוזיאון המוסיקה העברי החדש בירושלים לוקח את המבקר למסע מרגש, חדשני ורב-חושי בין תרבויות שונות שעיצבו את ההיסטוריה של השירה והמוסיקה העברית.

ההיסטוריה של השירה והמוסיקה העברית רצופה השפעות של התפוצות השונות: אנדלוסית, מזרח תיכונית, מזרח אירופאית, מרוקאית, בלקנית ועוד. כמספר התפוצות גודל ההשפעות.

מוזיאון המוסיקה העברי החדש בירושלים, שיפתח ב-14 באפריל, הוקם במטרה לתת במה לתרבות העשירה של המוסיקה העברית על כל השפעותיה וגווניה.

הבאים בשערי המוזיאון יקבלו טאבלט עימו יסיירו בשבעה חללים שונים, כאשר כל חלל מעוצב בסגנון אופייני לתרבות אותה הוא מייצג, כולל כלי נגינה וכתבי יד עתיקים מתקופות שונות בהיסטוריה של העם היהודי.

את האורחים יקבל "סבא לוי", דמות אנימטיבית בתלת מימד שתדריך את הקהל, דרך הגלויות השונות שעבר בהם עם ישראל, דרך משחקים אינטראקטיביים, כלי נגינה עתיקים ועיצוב המוזיאון המיוחד לכל חלל פרי חזונו ויצירתו של אלדד לוי מנהל המוזיאון.

גולת הכותרת של המוזיאון הוא המשחק הראשון בהיסטוריה בתלת מימד ובמציאות מדומה דרך משקפי אוקולוס. מדובר בסיור עצמאי בתוך 'בית המקדש' המלווה במוסיקה וסרטי תלת מימד שגם אותם יצר אלדד לוי בתהליך עבודה ארוך לצד חברת AVS וחברת 'סנובול' בהמחשת רעיונות למציאות מדומה.

מוזיאון המוסיקה העברי, פרי חזונם המשותף של המוסיקאי אלדד לוי ואיש העסקים, לורנט לוי שהשקיע במוזיאון כ-20 מיליון ₪, הינו הנדבך הראשון מפרויקט כיכר המוסיקה המורכב ממוזיאון, כיכר מוסיקה - בה יתקיימו הופעות לקהל הרחב, ניתן יהיה ליהנות ממגוון מסעדות, אודיטוריום למופעים, אקדמיה למוסיקה ועוד.

אלדד לוי – מנהל מוזיאון כיכר המוסיקה והאודיטוריום, ולורנט לוי - איש עסקים צרפתי

אוהבים מוסיקה ואוהבי חינם של בני האדם

"אנו מאמינים שכולנו טובים. המוזיקה מקרבת בין בני האדם, וגם בין בני האדם להקב"ה. הצלילים מקרבים לבבות ומעוררים "אהבת חינם" בין הבריות. אנו רוצים לעורר דרך המוזיקה רצון טוב - שכבר טוב... רבי נחמן אמר: "לפי מה ששומעים – מתעורר הרצון". בצלילים האותנטיים יש מלודיה והרמוניה שמזכירים לנו את קולנו האישי-פנימי שלנו".

אלדד לוי - אמן, יוצר, מוסיקאי מוערך ונגן סנטור פרסי מהטובים בארץ. יזם את פרוייקט הדגל 'פרוייקט מסעלה', שיתף פעולה עם אמנים ישראלים בולטים, ביניהם: אביתר בנאי, אברהם טל, מאיר בנאי, שוטי הנבואה, יונתן רזאל, להקת שבע ו'פשוטי העם'.

"אני חש מחוייבות לתפקיד ההיסטורי של הלוויים בבית המקדש שהיו אחראים על השירה והנגינה וממשיך דרכם גם בתקופה הנוכחית. המוזיאון הוא חלק חשוב במערך להפצת ערכי ושורשי המוסיקה היהודית". מסביר אלדד לוי.

לורנט לוי, איש עסקים יהודי-צרפתי מסביר: "ביקשנו לתת במה וכבוד למורשת התרבות המוסיקלית של יהודי התפוצות ואין מקום מתאים יותר מאשר בירושלים. אני שמח שפתחנו מוזיאון במרכז ירושלים בו כל אחד יוכל ללמוד על המורשת המוסיקלית שלנו בדרך טכנולוגית חדשנית ומעניינת". אומר לורנט ומוסיף "אני מקווה שבקרוב נוכל לראות אנשים מכל המגזרים, המינים והגילאים מבלים בכיכר המוסיקה, מאזינים ורוקדים יחד באירועים ובמופעים השונים שיתקיימו כאן".

החללים השונים עוצבו על ידי האמן אברהם אברז'ל, כאשר כל חלל הוקדש כאמור, לאזורים גיאוגרפיים משמעותיים בהתפתחות התרבות המוסיקלית היהודית:

מרכז אסיה: החלל כולל אלמנטים תרבותיים שמקורם באיראן, אזרבייג'ן ובוכרה. החל מארכיטקטורה ייחודית וכלה בסרטון קצר המתעד את תרבות ואורחות החיים. לאורך הקירות מוצבים כלי הנגינה העתיקים המאפיינים את התרבויות כגון: זורנה כורדית, זארב פרסי, רובאב בוכרי, פאנדור קווקזי ועוד. כלים רבים ומיוחדים שאפשר לשמוע אך ורק דרך אזניות הסיור. המבקרים בחלל יוכלו להנות ממשחק אינטראקטיבי בסגנון 'גיטר הירו' שיאפשר למבקרים לחוות נגינה עם הצלילים המקומיים.

מרוקו-אנדלוסיה מוקדש למסורת המרוקאית ולהשפעות הספרדיות. המוסיקה במקום היא מרוקאית - אנדלוסית. המבקרים יוכלו ליהנות מסרטון המציג את התרבות המקומית וכלי נגינה ייחודיים לאזור ביניהם, ג'ונברי מרוקאי, קאחון מלבני, ראבאב מרוקאי ועוד. בנוסף ניתן ליהנות מ"שולחן ארבעת היסודות" משחק אינטראקטיבי, בו יוכלו המבקרים להתנסות בניגון בכלים המיוחדים.

עירק, סוריה, מצרים והודו - חלל המעוצב בשלל סגנונות ובצבעי אדמה, קשתות ארכיטקטוניות מרשימות. על תקרת החלל הקמורה, תאורה ייחודית שמשרה בחלל אווירה של רוגע ושלווה. בחלל זה פינת האזנה בה יוכל המבקר להקשיב לשלל סגנונות המוסיקה והפיוט העתיקים המאפיינים את יהדות בבל, חאלב, מצרים וקוצ'ין. בין כלי הנגינה שמוצגים: נבל מקראי, עוד סורי, שהנאי הודי, דרבוקה מצרית, דודוק ארמני ועוד. המשחק האינטראקטיבי יכלול שאלות עליהם יוכלו המבקרים לענות באמצעות הטאבלט.

אירופה ואשכנז - חלל המשלב בין התרבות היהודית האירופאית הוותיקה והעכשווית.

חלל אירופה ואשכנז מוצג ספר דיגיטלי ענק המעניק חווייה אינטראקטיבית בו ניתן למצוא פרטים ביבליוגרפיים על דמויות מפתח שהשפיעו על המוסיקה היהודית המוצגת בכל שאר החללים.

תקרת ורצפת החלל מייצגות תקופות שונות בהיסטוריה היהודית, מלווה בצלילי פעמוני רוח התלויים מעל התצוגה המרכזית בחדר. בין כלי הנגינה בחלל זה ניתן למצוא חמת חלילים סקוטית, כינור פולני, ציתר צרפתי, סקסופון טנור, קרן אירופאי ועוד.

ארצות הבלקן - חדר המעוצב בצבעים כחולים ובהירים בהשראת האזור. בחלל מוצג סרטון בו יספרו יהודים שחיו באזור על התרבות המיוחדת ואורח החיים המוסיקלי הייחודי בבלקן.

המבקרים בחלל זה יהנו ממשחק אינטראקטיבי תחרותי בו יבדקו את מיומנותם בכלי נשיפה אופייניים לאזור. בין כלי הנגינה שיוצגו בחלל זה ניתן יהיה למצוא את הבוזוקי היווני, באללאיקה בולגרית, גוסלה יוגוסלבי וקלרינט טורקי.

אפריקה ותימן – חלל המעוצב בהשראת הקשר המיוחד של היהודים באזור אל האדמה והרוחניות. רוב כלי הנגינה המוצגים בחלל הינם כלי הקשה שמקורם במדינות מרכז אפריקה השונות. בחלל זה יוכלו המבקרים להתנסות בעצמם בנגינה בכלי הקשה אלקטרוניים שצלילם ישמע רק על ידי לבישת אוזניות הסיור.

בין כלי הנגינה שיוצגו בחלל זה: קורה אפריקאית, פעמון דון דון, תוף גינאה כרר נבל אתיופי ושופרות תימנים.

החלל העברי - האחרון מבין שבעת החללים המוסיקליים, מוקדש לקיבוץ הגלויות ולעברן המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים. לצד כלי הנגינה יוצגו גם כתבים של יהודים שסיפרו על ארץ ישראל בתקופות שונות בהיסטוריה, החל מתקופת בית המקדש הראשון ועד זמננו. בין כלי הנגינה שיוצגו בחלל ניתן למצוא שופרות שונים, נבל מקראי וכלי נגינה מודרניים שונים.

בחלל העברי יוכלו המבקרים לסייר בדגם של בית המקדש באמצעות משקפי מציאות וירטואלית, להאזין למוסיקה מקורית ולקחת חלק בעבודות בית המקדש השונות.

לצד המוזיאון פועלת חנות מוסיקה ייחודית בה ניתן לרכוש מזכרות ופריטי מעוצבים הקשורים לעולם המוסיקה העברית והיהודית.

מוזיאון המוסיקה העברי

שעות פתיחה:

א'-ה' 09:00-17:00

ו' – 09:00-13:00

מחירי כרטיסים:

מבוגר 50 ₪, ילד מגיל 3-6: 25 ₪; ילד מגיל 6-12 40 ₪

סטודנטים: 35 ₪; חייל: 30 ₪; לבעלי תעודת 'ירושלמי' – 40 ₪

הנחות לקבוצות

לתיאום והזמנת כרטיסים: טל' 02-5406505

מדרחוב יואל משה סלומון 10, נחלת שבעה ירושלים

פסח בגן הבוטני – חוויה של ילדות של פעם

טעימה ראשונה מ'שביל התגליות' – חוויה משפחתית של ילדות בטבע: משחקים ופעילויות באיזור האדמה והמים שבשביל, סדנאות הכנת בובות מחומרים המצויים בטבע, פעילות לחיפוש 'זהב' ו'אבנים יקרות' ועוד..

כניסה חינם במהלך ימי חוה"מ פסח 24-28.4.2016

הגן הבוטני בירושלים מזמין את ההורים והילדים, לבקר בגן בשיא פריחתו, להיות הראשונים שיחוו את 'שביל התגליות', פרוייקט ייחודי וחדשני המעניק חוויה משפחתית איכותית בחול המועד פסח.

בימי חול המועד, תינתן אפשרות ראשונה לכל המבקרים בגן, להתנסות בחלק מהפעילויות באטרקציה החדשה 'שביל התגליות'. במסגרת זו יוכלו הילדים ליהנות מחווייה אמיתית בסביבה הקסומה של הגן הבוטני באמצעות מתקני משחק ופעילות באיזורי המים, האדמה, הצמרות והשורשים וללמוד מה הקשר ביניהם ובין הצמחים שגדלים בגן.

כחלק מהשביל הותקן בגן פסל ייחודי באורך 50 מטר, של האמן הבלגי וויל בקרס שנקרא 'השורשים שלנו'. הפסל בנוי מאלפי ענפים של עצי אקליפטוס הבנויים כמיצג של עץ ענק שנפל, בו יוכלו הילדים להיכנס ולשחק.

בשביל שייפתח במלואו לקהל הרחב, באמצע מאי 2016, הושקעו כ-15 מליון ₪, ואורכו כחצי קילומטר.

בנוסף לכך יתקיימו במהלך חוה"מ מגוון סדנאות ייחודיות לאורך שביל התגליות:

סדנת בובות - הילדים יכינו בובות מחומרים טבעיים המצויים באזור: בלוטים, ספלולים, אצטרובלים וכל מה שנמצא בגלל כולל חומרי יציאה.

חיפוש זהב – באזור האדמה שעל השביל יקבלו הילדים יקבלו שקית עם אדמה, מטבעות 'זהב ו'אבנים יקרות' שיניחו במסננת ובמים בדיוק כפי שהיו מחפשים זהב בתחילת המאה שעברה. בנוסף יוכלו ליצור כדורי זרעים מחרסית.

בעמדות המים שעל השביל יקבלו הילדים עלי במבוק להכנת סירות קטנות, ובדשאים בגן יוכלו לשחק במשחקי ענק כמו דומינו, פאזל, סולמות ונחשים ולהנות מדפי צביעה ענקיים.

מחירים: 10 ₪ לסדנה אחת, 30 ₪ לערכת שביל תגליות (הכוללת 4 סדנאות).

סיורים מודרכים לאורך שביל התגליות בכל שעה עגולה החל מהשעה 11 ועד השעה 16:00.

הגן הבוטני האוניברסיטאי הוקם בשנת 1953, פנינה של טבע בלב ירושלים, מוקד לתיירות ובילוי ומרכז לחינוך והדרכה. בגן גדלים כ-10,000 מיני צמחים שונים ממגוון רחב של אזורים גיאוגרפיים בעולם. הגן משמש כבנק גנים בו נשמרים צמחים בעלי ערך רב במטרה לשמור על תכונותיהם המקוריות ולמנוע את הכחדתם. בחממה הטרופית, גדלים צמחים מאזורים לחים וטרופים הזקוקים להגנה מפני האקלים הירושלמי. צמחים רבים בגני הנוי בישראל אוקלמו בארץ לראשונה בגן הבוטני.

חניה חינם. כניסה חופשית בחוה"מ פסח באדיבות בנק הפועלים.

הגן הבוטני גבעת רם ירושלים. פרטים נוספים בטל 02-6794012

שעות פתיחה במהלך חוה"מ: א-ד : 10:00-17:00, כניסה אחרונה בשעה 16:00

חמישי - ערב חג: 10:00-15:00 כניסה אחרונה בשעה 14:00

המסע לירושלים יוצא לדרך!

האטרקציה החדשה והחדשנית לכל המשפחה במתחם ממילא היוקרתי 'אני ירושלים'

בואו ליהנות ולחוות את הצלילים והריחות של העיר, לקפוץ לרכבת הקלה, ליהנות מסיור בשוק מחנה יהודה, לצפות בעיר מלמעלה, ללמוד על ההיסטוריה של ירושלים, להכיר את פסיפס האנשים והתרבויות הפועלים בה. האטרקציה החדשה במתחם ממילא היוקרתי 'אני ירושלים' מזמינה אתכם להצטרף למסע רב-חושי מרהיב, המורכב מהטכנולוגיות החדשניות ביותר, מתוך מטרה להעניק חוויית ביקור ייחודית שתעניק למבקר בה חיבור רגשי לירושלים שלו.

בהשקעה של מיליונים בטכנולוגיה פורצת דרך, ראשונה מסוגה בישראל, נבנה מופע מולטימדיה אמנותי חדשני ובינלאומי, שייקח את המבקרים למסע בנבכי רבדיה השונים של העיר בחוויה שכולה שכרון חושים.

קבוצת אורפאן, מהחברות הוותיקות והמובילות בהקמת מרכזי מבקרים, מוזיאונים ואטרקציות תיירותיות בארץ ובעולם, יזמה ופיתחה יחד עם שותפים נוספים את ה - Time Capsule Network , המציעה פלטפורמה טכנולוגית חדשנית כדי לספר את הסיפור הייחודי של המקום.

ירון מאירי, מהבעלים של קבוצת אורפאן, מספר: "הרעיון הוא לספר את סיפורו הייחודי של כל מקום ואתר באופן אחר ממה שאפשר להיחשף אליו במקומות אחרים. השימוש בטכנולוגיות פורצות דרך, מאפשר ליצור חוויה רב חושית, רגשית וחד פעמית, הנשארת עם המבקר זמן רב גם לאחר הביקור".

במסע, שנמשך כ - 25 דקות, יפגוש המבקר עולם שלם של תרבות, מחול, מדיה, תפילה, קדושה ורגש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך: במות הנעות על שישה צירים, 250 מ"ר של מסכי לד היקפיים הנעים בצידי ומעל הקהל, מערכות שמע ותאורה מהמתקדמות בעולם, מסכים היקפיים הזזים קדימה ואחורה, ולהשלמת החוייה גם ניחוחות ריח ומשבי רוח.

בהפקת המופע משתתפים יפתח קליין שמלווה את הצופים במסע, ולהקת המחול של עדו תדמור.

'אני ירושלים' הממוקם באלרוב שדרות ממילא, מול נופם עוצר הנשימה של חומות העיר העתיקה, מוקרן בתוך חלל אלסטי- קינטי, שנבנה במיוחד, המשנה את ממדיו לאורך המופע ומבטיח הנאה משודרגת מאטרקציה שלא נראתה כמותה במדינה.

"אני ירושלים" הוא מסע סוחף של צללים וצלילים, מראות, אנשים וריחות. במיצג יכולים צופים מכל גיל ומגזר להנות מנקודת מבט חדשה ומרעננת על העיר. כל אחד יוכל למצוא את ה"אני ירושלים" שלו, ולהתחבר בדרכו אל העיר של היום, אתמול ושל המחר. "אני מזמין את כל תושבי הארץ לבקר בירושלים, ליהנות מפריחה מחודשת של העיר ולגלות את 'האני ירושלים' שלו" אומר אלקנה בר איתן מנכ"ל "אני ירושלים".

'אני ירושלים' - האטרקציה החדשה של ירושלים במתחם ממילא.

שעות פתיחה: ראשון – חמישי מהשעה 09:00-22:00, שישי מהשעה 09:00 – 15:00

מוצאי שבת: משעה אחרי צאת שבת עד 23:00

שפות: טקסט פותח באנגלית ועברית, במהלך המופע טקסטים כתובים באנגלית, עברית וערבית וקטעי קריינות בעברית ואנגלית עם כתוביות בהתאם.

מחירי כרטיסים: 64 ₪ מחיר כרטיס בודד , מחירים מיוחדים באתר האינטרנט ולקבוצות.

מחיר פתיחה מיוחד לתקופת ההרצה: 25 ₪

מתחם ממילא ירושלים טלפון: 02-5835580

לפרטים והזמנת כרטיסים: www.iamjerusalem.co.il

ניתן לערוך במקום אירועים של עד כ-50 איש בעמידה וישיבה על כסאות בר בחלל מעוצב ויפהפה.

צילומים וסרטון: סימה להט, צילומי יח"צ

כתבות נוספות
bottom of page