top of page

סיפורו של צייר – יוסף חזות

כמה סימבולי הוא שם משפחו של יוסף: "חזות" כי "ציור הוא אמנות שנועדה לעיניים"...

יוסף נולד במרוקו בשנת 1944, ועלה לירושלים עם הוריו בשנת 1956.

הוא שרת בצה"ל ביחידת שריון, ונפצע במלחמת שלום הגליל.

בעקבות כך, הוכר יוסף כנכה צה"ל, ועבר תהליך כואב וארוך של שיקום.

כחלק ממאמצי השיקום, החל יוסף לפתח את תחביבו - הציור.

לדברי יוסף: "תמיד אהבתי לצייר. מאז היותי ילד. בכיסי היו דרך קבע עפרון ופנקס לציור. בשנת 1984 נפצעתי קשה והפסקתי לצייר. 18 שנים לא החזקתי עיפרון. בפעם הראשונה שעשיתי זאת, זה היה במסגרת מועדון נכי צה"ל. לקחתי מכחול וצבעים, ולפתע הרגשתי שהכל חוזר אלי. השיקום בבית לוינשטיין עוד לא הסתיים, אבל הציור רק התחיל..."

יוסף חזות, כנרת טוביהו (יח"צ)

יוסף נשאב לציור בכל מאודו, והחל לצייר ציורי בוסר, קוים, נופים ... וכיום מציג תערוכה ראויה ומכובדת במתחם "גשר דיסקונט" בדיזינגוף סנטר ת"א.

ביקרתי אתמול בתערוכה. כשצפיתי בציורים וחשבתי על קורות חייו של יוסף - נזכרתי בפילוספיה של פרח הלוטוס – פרח מקודש בקרב עמי המזרח הרחוק...

על פרח הלוטוס, וההקבלה בינו לבין האמן יוסף חזות...

פרח הלוטוס מדהים ביופיו. גדל במים עכורים ובבוץ. ככל שהמים עכורים יותר - כן התפרחת שלו בוהקת יותר.

כך גם חיינו... משתדרגים כתוצאה מהפיכת ה"בוץ" - הבעיות שלנו - לאתגר ולהתמודדות אמיצה ומוצלחת מולן. פרח הלוטוס פורח ומזריע בו-זמנית. הוא מסמל את החוקיות של "גורם ותוצאה" בחיינו: הפריחה היא תוצאה של מעשינו בעבר, והזריעה קובעת את עתידנו. הבו-זמניות של שתי הפעולות, מרמזת לנו על יכולתנו לשנות את גורלנו על-ידי שינוי תפיסה, כי המפתחות להצלחה הם בידינו. איננו צריכים לחכות עוד למישהו, שיעשה בשבילנו את השינוי וברגע , שתהיה לנו המודעות והכלים אנחנו נעשה את השינוי בעצמנו.

ואמנם... למרות תהליך השיקום שנמשך 18 שנים מאז פציעתו הקשה, החליט יוסף לקחת את גורלו במו ידיו, להתחבר לאהבתו הגדולה - הלא היא הציור, ולפרוח ממנה כמו פרח הלוטוס היפה והמקודש.

בתערוכה זו מוצגות חלק מיצירותיו של האמן, המשקפות בעיקר את נופי ארצנו, וחלקם נוגע באומנות הציור - הקוביזם.

יוסף חזות שייך לקבוצת "האמנים השקופים"; הבלתי מוכרים. המטרה של תערוכה ראשונית זו היא לסייע לצייר לפרוץ מאלמוניותו כאמן וכיוצר מהשורה.

כישרונו של יוסף חזות בא לידי ביטוי בציוריו. הוא תורם את חלקו לתרבות הישראלית בפרט, ולעולם האמנות בכלל.

תערוכת הציורים של יוסף חזות נפתחה חגיגית אתמול (21 ביוני 2015), ותוצג עד 15 ביולי 2015. היא מוצבת לאורך גשר דיזינגוף סנטר, במקום המכונה "גשר דיסקונט".

רוברט אלמלייח רכש את שני גשרי דיזינגוף סנטר: את "גשר דיסקונט" ואת "גשר סטימצקי". הוא ממתג את הגשרים בשם "מיני סטור סנטר", לטובת העוברים ושבים בין שני חלקי הסנטר. בכך הוא הופך שטחים אלה לתוססים בהם יוצבו דוכני קבע ויוצגו תערוכות מזדמנות.

תערוכת האמן יוסף חזות

להזמנות: 052-8870640, 052-2505709

צילומים: סימה להט, לבנה רייזר

כתבות נוספות
bottom of page