top of page

מעניקים פרס "אחדות ישראל-צרפת" 2014 בארמון האירועים "הבית הירוק"

פרופ' נורברט אטלי - ציוני נלהב ובעלים של גני האירועים "הוילה" ו"הבית הירוק" בתל-אביב, וג'ו זריהן - יו"ר הפדרציה הצרפתית בישראל, שמו להם למטרה לקדם את קליטתם ושילובם של יהודי צרפת בישראל. השניים גם פועלים למען החברה הישראלית. במבצע "צוק איתן" נאספו באמצעות הפדרציה הצרפתית ועיריית תל אביב, משלוחי מזון ומוצרים לכ-2000 חיילות וחיילים בגבול הרצועה. בימים אלה בהם גואה העלייה מצרפת, מהווה ארוע זה "זריקת עידוד" לעליית היהודים לישראל.

ב-10.9.14 הם קיימו אירוע להענקת פרס "אחדות ישראל –צרפת" 2014, אליו הוזמנו חברי הפדרציה והשגרירות הצרפתית, אנשי עסקים, בעלי חברות ומפיקים ישראליים וצרפתים, וכן עמוס אטינגר, נאווה רביד מנכ"לית לוריאל, בטי רוקוואי, בת-שבע בובליל, אמיר חדד, מרטין סולל, אלדד גל-עד.

בית ירוק 1.jpg

הענקת פרס אחדות ישראל-2014

  • השר יאיר שמיר - העניק את הפרס הראשון למיכאל בן סדון - מנכ"ל עמותת גבהים לקליטת עלייה. עמותת גבהים מחברת בין "international talents“ לבין חברות מובילות במשק הישראלי. חבריה בחרו לעלות לישראל מתוך רצון לתרום ולהיות חלק מחיי החברה והכלכלה בישראל.

  • פטריס מטון, קונסול צרפת בישראל וד"ר ג'ו זריהן – העניקו את הפרס השני לאודרי ירקוני ולאבי זנה – נציגי עמותת AMI המסייעת לעולים חדשים מצרפת להיקלט ולהשתלב בעולם התעסוקה בישראל.

בית ירוק 2.jpg

לרגל האירוע, הבית עוצב באווירת חינה מלכותית, ריקודים אוריינטליים לצלילי מוסיקה אותנטית של להקת סהרה, וכיבוד "כיד המלך".

וקצת רקע על מקום האירוע, הבית הירוק...

הבית הירוק (נקרא כך בשל הצבע הירקרק של קירותיו) הוא כינויו של מבנה ברחוב ג'ורג' וייז בתל אביב, במתחם אוניברסיטת תל אביב.

הוא הוקם בשנות ה-80 של המאה ה-19 בכפר שייח' מוניס, על ידי אברהים אבו כחיל. בכפר התגוררו משפחות אמידות, ובדומה לשאר בתי הכפר, גם הבית הירוק נבנה בפאר רב.

במרץ 1948 נכבש הכפר בידי כוחות ההגנה, ותושביו נטשו אותו. הוא שימש בתקופה זו את מפקדת הלח"י. לאחר הקמת מדינת ישראל, הוא שימש מקום מגורים זמני לעולים חדשים ולחיילים.

עם הקמתה של אוניברסיטת תל אביב ב-1964 נכלל המבנה בשטח שהועבר לרשותה. ב-1991 הוא שופץ, בתכנונו של האדריכל האיטלקי קמילו מנפרדי. לאחר השיפוץ החלו לפעול בו, מועדון לסגל האוניברסיטה, מסעדה, אולם אירועים ואולם כנסים. הבית הירוק הוא אחד מהבתים הבודדים של שייח' מוניס שעודם עומדים על תילם.

בית ירוק 3.JPG

כיום, הבית הירוק משמש כארמון אירועים. בגינוני האירוח והתפריט הוא משלב מוטיבים רטרו-אוריינטליים (השפעה ממדינות מרוקו, כורדיסטאן, טורקיה, מצרים, עיראק, הודו, טוניס, גרוזיה, תימן, פרס) עם איפיון מודרני צרפתי.

צילום: אבנר צרפתי


כתבות נוספות
bottom of page