top of page

מסעדת "אמא" בירושלים - מסעדה משפחתית קטנה ומטריפה

מסעדת אמא המיתולוגית הוקמה בירושלים לפני 33 שנה, כמסעדה משפחתית עם שישה שולחנות, ועוד שישה שולחנות במרפסת. החזון היה לבשל אוכל פשוט וטעים.

סימה באמא.jpg

אמא מרים בנימין בישלה בעצמה את המנות שהביאה מהבית, ועם השנים הצטרפו אליה חברות ממוצא מרוקאי, סורי, ירושלמי, עירקי וכורדי. כל החברות, ביחד עם מטבחיהן האתניים - השפיעו על הייחודיות והטעם של התפריט. כולן עובדות עד היום במסעדה, וממשיכות להעניק לאוכל, טעם של בית, תוך שהן מקפידות על חומרים טריים ואיכותיים.

יורם בנימין, איש צנוע, בנה של מרים, מספר: "התחלתי להעריך את האוכל הטעים של אמא רק בשירותי הצבאי. כשהשתחררתי, לקחתי על עצמי לנהל את המסעדה. כיום, אמא ואבא עוזרים לי. עד לפני 3 שנים קיימנו פסטיבל קובות במסעדה. הפסטיבל נמשך 3 שבועות. היתה הצלחה גדולה, ובעקבותיה שאלתי את עצמי: למה רק שלושה שבועות? נקיים את הפסטיבל לאורך כל השנה... בשנים האחרונות הוספתי לתפריט הקובות (מלבנון, סוריה, כורדיסטן ועוד...) והממולאים (בתוך שלל של ירקות), גם את מגע ידו של השף ראובן סיוון. מאז אפשר למצוא ב"תפריט המיוחדים" גם מנות כמו תבשיל האסאדו או תבשיל זנב עם השפעות הבית המרוקאי".

אני מאתגרת את מבקרי מסעדת "אמא" - החדשים והוותיקים - לבוא ולהתרשם ב"מלוא פיהם" ממגוון המנות והקינוחים הטעימים והאיכותיים.

אמא – מסעדה כשרה

רחוב שמואל ברוך 55 (לשעבר אגריפס), ירושלים

אתר אינטרנט: http://www.ima-rest.co.il

כתבות נוספות
bottom of page